به گزارش پارس به نقل از مهر، نیوت گنیگریچ -رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سال های 1995 تا 1999 در مصاحبه‎ای با روزنامه تهران تایمز همچنین ابراز امیدواری کرد که توافق موقت امضا شده بین ایران و گروه 5+1 در نوامبر 2013، باعث رسیدن به یک توافق جامع شود.
این نماینده سابق جمهوری خواه آمریکا دو شاخصه شفافیت و قابلیت اجرا داشتن را برای توافق جامع مهم دانست تا مانع از تشدید تحریم‎های اقتصادی بشود.
 
وی از امیدواری آمریکا برای "یافتن یک راه جهت رسیدن به رابطه‎ای صلح‎آمیز و مستقیم با ایران" خبر داد.
 
سیاست‎مدار آمریکایی افزود: در پایان دوره شش ماهه یا یک ساله مشخص خواهد شد چقدر شفافیت، بازدید و پاسخگویی واقعی وجود داشته است.
 
گینگریچ در زمینه گام اعتمادساز ایران در زمینه اورانیوم غنی شده 20 درصدی گفت: "معتقدم اگر این گام‎های اولیه منجر به گام‎های دوم، سوم و چهارم شد، شاید اواخر امسال، در زمینه نظام تحریم‎ها در شرایط متفاوتی قرار بگیریم..."
 
رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا همچنین تلاش سناتورها را معطوف به پیش بینی تحریم‎های جدید در صورت به بن بست رسیدن مذاکرات دانست و گفت: "به نظرم کنگره در این که یک پیام به دولت ایران می فرستد که صحبت خوب است، اما گام‎ها را یک به یک اندازه خواهیم گرفت تا ببینیم نتیجه بخش هستند یا نه؛ کار درستی انجام می‎دهد."
 
وی افزود: "هیچ کس در کنگره به دنبال تصویب تحریم بر خلاف میل رئیس جمهور نیست. مساله این است که آیا باید وی را مسلح به تحریم کنیم تا در صورت لزوم بتواند از آنها استفاده کند."