به گزارش پارس به نقل از ایسنا: این منبع در مصاحبه با روزنامه السفیر عنوان داشت: گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به (داعش) یک اردوگاه ویژه به منظور آموزش فنون نظامی به زنان و دختربچه‌ها در حومه شرقی حلب تاسیس کرده است که این اردوگاه همانند اردوگاهی است که پیشتر گروه‌های تندرو در سوریه برای آموزش کودکان ساخته بودند.
 
این منبع اعلام کرد که در این اردوگاه بیش از 30 دختر جوان که میانگین سنی آن‌ها بین 15 تا 30 سال است و همچنین 20 دختر بچه که سن آنها کمتر از 12 سال است، حضور دارند که فعالیت‌های خود را به صورت آشکارا در شهر الباب در حومه شمال شرقی حلب آغاز کرده‌اند.
 
 49995_643
 
وی تصریح کرد که این زنان سوری نیستند که این سخن همانند اظهارات یک منبع از ساکنان شهر الباب است که گفته بود: این دخترها بویژه کودکان با لهجه‌ای صحبت می‌کنند که به نظر می‌رسد از مغرب عربی هستند و برخی از آنها حتی عرب هم نیستند.
 
وی با بیان این که دستیابی به اطلاعات دقیق پیرامون نحوه آموزش به این دختران در این ارودگاه نظامی سخت و دشوار است، افزود: این دختران به منظور انجام دو ماموریت مختلف آماده می‌شوند؛ ماموریت نخست سازماندهی امور مناطق تحت کنترل این گروه است، چرا که آنها بر آمد و شد زنان نظارت داشته تا برخی از مردان لباس زنانه به تن نکنند و همچنین این زنان آموزش دیده حکم‌ اقدامات غیرقانونی را اجرا می‌کنند، ماموریت دوم مربوط به جبهه‌های درگیری‌ها است که احتمال می‌رود برخی از زنان در سوریه دست به حملات انتحاری بزنند.
 
در همین راستا، این منبع درگیری‌های اخیر میان گروه‌های تندرو را به این نوع از اردوگاه‌ها ربط داده و اعلام کرد: برخی از گروه‌های تندرو به روستاهای تحت کنترل داعش هجوم برده و چند تن از زنان این اردوگاه را ربوده‌ و آنها را به اسارت گرفتند.
 
پایگاه‌های گروه‌های تندرو نیز گزارش دادند که زنان وابسته به داعش بویژه در حومه شمالی حلب مورد تجاوز و آزار قرار گرفتند.
 
هم‌چنین تلاش‌هایی برای ترور تعدادی از رهبران داعش در شهر رقه صورت گرفت که تندورهایی که لباس‌های مبدل زنانه به تن کرده بودند تلاش داشتند آنها را ترور کنند که این امر داعش را به بازنگری جدی درباره به خدمت گرفتن زنان در این اردوگاه وادار کرد.