به گزارش پارس به نقل از فارس، «خبرگزاری مرکزی کره شمالی» که تریبون رسمی دولت پیونگ‌یانگ است در دو مطلب که به زبان کره‌ای منتشر کرده اوباما را به «میمون سیاه» تشبیه کرده است.


طبق گزارش واشنگتن‌پست، رسانه دولتی کره شمالی در مطلبی که هنوز به انگلیسی ترجمه نشده ضمن انتقاد از «پارک جیون های»، رئیس جمهور کره جنوبی، درباره سفر باراک اوباما به سئول در روز دوم ماه مه نوشته است: «پارک بعد از دعوت کردن ارباب آمریکایی‌اش که آدم را به یاد میمون سیاهی می‌اندازد که از کره جنوبی دیدار می‌کند، صحبت‌های خطرناکی مطرح کرده که مانند فاضلاب است.»

این اظهارات را «جوش اشتانتون» ترجمه کرده که طبق گزارش واشنگتن‌پست وبلاگ‌نویسی است که معمولاً درباره مسائل حقوق بشری در کره شمالی مطلب می‌نویسد.

در این یادداشت حملات دیگری هم علیه رئیس جمهور آمریکا مطرح شده است. رسانه دولتی کره شمالی اوباما را «دو رگه‌ای با خون ناپاک» دانسته که «علی‌رغم تکامل چند میلیون ساله نسل بشر هنوز قیافه‌ای شبیه میمون دارد.»

دولت آمریکا هم در واکنش به این اظهارات خلاف روند معمول عمل کرده و در این باره موضع‌گیری کرده است. «کایتلین هایدن»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا این اظهارات را «زشت و توهین‌آمیز» خوانده است.

در مطلبی دیگر این خبرگزاری اظهاراتی را از قول برخی از کارگران کره شمالی منتشر کرده است. سایت «ان‌کا نیوز»، از جمله سایت‌هایی که اخبار کره شمالی را رصد می کند این اظهارات را از قول کارگران این کشور اینگونه منعکس می‌کند: «قیافه اوباما حال من را به هم می‌زند. وقتی دقیق‌تر به او نگاه می‌کنم می‌بینم مثل یک میمون بومی آفریقا با چهره سیاه، چشم‌های خاکستری رنگ‌پریده، سوراخ بینی ورقلمبیده، لب‌های گوشتالود و گوش‌های زمخت پر مو است.»