به گزارش پارس به نقل از تسنیم،   لندن، در شرایطی که درگیری ها در شرق اوکراین به اوج رسیده مسکو را به ریاکاری نفس گیر متهم کرده است. طبق گزارش آی تی وی، نماینده انگلیس در سازمان ملل، در جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل که به درخواست مسکو برای بررسی تحولات اوکراین تشکیل شده بود روسیه را به تجهیز، تأمین مالی و هدایت بحران اوکراین متهم کرد.

« مارک لیال» نماینده انگلیس در سازمان ملل همچنین گفت: « میزان ریاکاری دولت روسیه، نفس گیر است. روسیه آشکارا از سرکوب گرترین رژیم ها از جمله سوریه حمایت می کند» .

وی افزود: « خشم ساختگی روسیه از اقدامات به جا و حساب شده دولت اوکراین کسی را مجاب نمی کند» .

این مقام انگلیسی این اظهارات را ساعاتی پیش از کشته شدن ۳۸ نفر از مخالفان دولت کی یف بر اثر به آتش کشیده شدن یک ساختمان دولتی در شهر « اودسا» مطرح می کرد. در سایر شهرهای اوکراین نیز گزارش هایی از شلیک تیر از طرف نیروهای دولتی اوکراین به سمت جدایی طلبان طرفدار روسیه مخابره شده است.

تنش ها در کشور اوکراین که ۴۶ میلیون نفر جمعیت دارد پس از الحاق شبه جزیره کریمه به فدراسیون روسیه در ماه گذشته اوج گرفت. استقلال کریمه از اوکراین که پس از برگزاری یک همه پرسی صورت گرفت تظاهرات هایی را در شهرهای بزرگ در شرق و جنوب این کشور به طرفدارای از روسیه به دنبال داشت.

آمریکا و اتحادیه اروپا با طرح این ادعا که مسکو در پی تنش آفرینی در اوکراین است تحریم هایی را علیه شماری از مقامات روسیه و کریمه اعمال کرده اند.

۸۳ درصد از ساکنان شبه جزیره کریمه در همه پرسی ۱۹ مارس سال جاری (۲۵ اسفندماه) شرکت کردند که ۹۷ درصد از آنها به الحاق آن به فدراسیون روسیه رأی مثبت دادند.