به گزارش پارس به نقل از  العالم، خبرگزاری عربستان (واس) به نقل از منبعی در وزارت خارجه این کشور گزارش داد: اظهارات منسوب به سعود الفیصل که در روزنامه العرب منتشر شده است، صحت ندارد و وی این اظهارات را بیان نکرده است.

روزنامه العرب چاپ لندن در شماره روز یکشنبه ۲۷ آوریل خود نوشته بود: سعود الفیصل امتیازاتی را که قطر داده است، فاش کرد. الفیصل اعلام می کند که بازگرداندن سفرای عربستان، امارات و بحرین به دوحه مشروط به پایبندی قطر به سند ریاض است و هنگام اجرای این سند تحت کنترل خواهد بود.

این روزنامه نوشت: سعود الفیصل در دیدار با سردبیران روزنامه های عربستان گفت که قطر توافقنامه اجرای سند ریاض را امضاء کرده است و اگر دوحه حسن نیت داشته باشد، این توافقنامه را اجراء خواهد کرد.
العرب به نقل از الفیصل نوشت: عربستان و دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج (فارس) شروطی را مشخص کرده اند و قطر باید این شروط را اجراء کند که « تعطیل کردن سازمان قطری الکرامه و آکادمی (تغییر) و مراکز تحقیقاتی فتنه گر که با کمک عوامل خود برای براندازی نظام های حاکم منطقه تلاش می کنند» ، جزء این شروط است.

به نوشته العرب، کشورهای عرب حاشیه خلیج (فارس) همچنین از قطر می خواهند که به فعالیت مبلّغانی که وجهه برخی از نظام های حاکم منطقه را تخریب می کنند، پایان دهد.

العرب به نقل از سعود الفیصل مدعی شده بود که قطر همچنین باید شبکه الجزیره و برخی از اصحاب رسانه خود را از تخریب وجهه نظام های حاکم در منطقه منع کند و به حمایت خود از اخوان المسلمین که گروه تروریستی خوانده شده است، پایان دهد و اعضای اخوان المسلمین را اخراج کند تا بتواند به جمع کشورهای عرب حاشیه خلیج (فارس) بازگردد.

تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر روز ۲۳ نوامبر ۲۰۱۳ سند ریاض را امضاء کرد که موضوع این سند، عدم دخالت مستقیم یا غیرمستقیم کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در امور داخلی یکدیگر است.

این در حالی است که خالد بن محمد العطیه وزیر امور خارجه قطر روز چهارشنبه هفته گذشته (۲۳ آوریل) اعلام کرده بود که دولت متبوعش در نشست روز ۱۷ آوریل وزرای امور خارجه عرب در ریاض، هیچ امتیازی نداده است.

العطیه افزود: اختلافات قطر با عربستان، امارات و بحرین پایان یافته است و این سه کشور درخصوص بازگرداندن سفرای خود به دوحه صاحب اختیار هستند. این چهار کشور به توافقاتی رسیده اند ولی این توافقات به معنای امتیازدهی یک کشور نیست.