به گزارش پارس به نقل از العالم، فرماندهی عملیات بغداد از کشته شدن " إسماعیل حمید العبیدی " سرکرده تشکیلات القاعده در عملیات کمینی در جنوب بغداد خبر داد.


به گزارش خبرگزاری " کل العراق " سرتیپ " سعد معن " سخنگوی  عملیات بغداد روز یکشنبه گفت نیروهای لشگر پیاده نظام ۱۷ ارتش عراق موفق شدند در عملیات کمین در منطقه " الختیمیه " جنوب بغداد، یکی از سرکردگان القاعده به نام " اسماعیل حمید العبیدی " را به هلاکت برسانند.

دراین حال، فرماندهی عملیات مشترک نیز در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای واکنش سریع فرماندهی عملیات الانبار، توانستند ۴ نفر از عناصر وابسته به گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از جمله یک تبعه تونس را طی عملیاتی در استان الانبار به هلاکت برسانند و ۴ نفر دیگر را مجروح کنند.

به موجب این بیانیه، نیروهای امنیتی عراق همچنین دو انبار مهمات را در مناطق الکرمه و الصقلاویه درجنوب شهر رمادی (مرکز استان الانبار) کشف کردند.

فرماندهی عملیات مشترک در بیانیه ای اعلام کرد گروهی از فرماندهی عملیات الانبار با اجرای عملیات امنیتی در مناطق الثرثار و الصقلاویه در استان الانبار، یکی از عناصر داعش را بازداشت و یک دستگاه خودرو و یک موتورسیکلت را منهدم کردند.

در استان نینوا در شمال عراق، نیز یکی از سرکردگان گروه داعش به نام " محمد عبد العزیز خضر" توسط نیروهای امنیتی عراق به هلاکت رسید.

همچنین ۸ نفر از عناصر داعش از جمله مسئول نظامی این گروه به نام " سامی خلف علی" در منطقه تل الذهب در جنوب کرکوک به هلاکت رسیدند و یک مسئول برجسته این گروه بعد از درگیری های میان نیروهای امنیتی و عناصر مسلح بازداشت شد.

استان کرکوک تقریباً به طور مستمر صحنه اقدامات خشونت بار است که درآن عناصر نیروهای امنیتی و مدنی در همه مناطق استان هدف حملات قرار می گیرند.