پایگاه خبری تحلیلی « پارس» - پس از دو سال از تصویب چشم انداز فرهنگی کشور رئیس جمهور از ابلاغ نقشه « مهندسی فرهنگی کشور» خودداری می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « پارس» ، هرچند که به دنبال جلسات ۷۳ و ۷۴ شورای مهندسی فرهنگی که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ ۱۳۹۰/۱/۲۲ و ۱۳۹۰/۲/۵" برگزار شد بخش " چشم ‏ انداز فرهنگی ایران در افق ۱۴۰۴ نقشه مهندسی فرهنگی"   به تصویب رسید لیکن دو رییس جمهور از ابلاغ آن خودداری می کنند.

نقشه « مهندسی فرهنگی کشور» که در دولت گذشته تصویب شده بود به خاطر اختلاف نظر محمود احمدی نژاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به ترکیب اجراکننده آن ابلاغ نشده بود، در دولت جدید نیز ابلاغ نشده است.

تکرار رفتار احمدی نژاد از سوی دولت روحانی و عدم تمکین به قانون در حالی صورت گرفته است که هنگام طرح بحث در دولت جدید، حسن روحانی گفته است حالا که قرار است درباره این نقشه بحث شود، باید درباره کل آن بحث شود چون من مصوبه ای که قبول نداشته باشم را ابلاغ نمی کنم.

همچنین شنیده می شود در همین رابطه حسام الدین آشنا وزرای ارشاد بعد از انقلاب را دعوت کرده تا نقطه نظرات آن ها را دریافت کند.

وی در این جلسه گفته است که تهیه کنندگان این سند باید محاکمه شوند. اعتراض آشنا به درج واژه هایی چون « قدرت نرم، استکبار ستیزی» در متن بوده است.

همچین شنیده می شود نسبت به بخش هایی از متن که ناظر به جهان اسلام بوده نیز انتقاداتی مطرح شده و تاکید شده که باید به داخل کشور بپردازیم و نباید کاری به خارج داشته باشیم.

این رفتار غیرقانونی دولت دهم و یازدهم درحالی صورت گرفته است که برای تهیه این سند، چند سال، زمان و هزینه های فراوانی صورت گرفته است.