به گزارش پارس به نقل از فارس، وی گفت: مردم عراق در این انتخابات برای انتخاب ۳۲۸ نماینده مجلس به پای صندوق های اخذ رای می روند. وی افزود: شمار نامزدهای انتخابات مجلس عراق با دو برابر افزایش نسبت به دوره قبل به ۹ هزار و ۴۵ نفر رسیده که نشان می دهد هر ۲۸ نامزد برای بدست آوردن یک کرسی مجلس با یکدیگر رقابت می کنند این تعداد نامزدها در قالب ائتلاف احزاب باهم رقابت خواهند کرد.


سیلاوی اظهار کرد: حدود هشت هزار و ۷۰۰ نفر اتباع عراقی در استان خوزستان بسر می برند که بیش از چهار هزار و ۴۷۰ نفر از آنان واجد شرکت در انتخابات پارلمانی عراق هستند. وی ادامه داد: استان خوزستان نیز با توجه به تمرکز جمعیتی اتباع عراقی در دو حوزه اهواز و شوش انتخابات مجلس عراق را در سه حوزه انتخابی اهواز و دو شعبه در شوش برگزار می کند.

سیلاوی وظیفه امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور را ایجاد محیطی امن و صیانت از آراء اتباع عراقی بیان کردو گفت: شرایط برای برگزاری انتخابات مجلس عراق در استان خوزستان فراهم شده است.

انتخابات مجلس عراق در ۳۰ آوریل ۲۰۱۴ مصادف با دهم اردیبهشت برگزار می شود و در ایران در تاریخ ۷ و ۸ اردیبهشت برابر با ۲۷ و ۲۸ آوریل ۲۰۱۴ برگزارخواهد شد.

این انتخابات در۱۰ کشور جهان به طور همزمان برگزار خواهد شد. دولت عراق برای برگزاری سومین انتخابات پارلمانی پس از سرنگونی رژیم صدام دیکتاتور معدوم این کشور آماده می شود.

در انتخابات مجلس عراق بیش از ۹ هزار نفر در قالب ۱۰۷ حزب و گروه سیاسی و در قالب ۳۹ ائتلاف رقابت می کنند. بر اساس قانون انتخابات عراق، زنان این کشور باید ۲۵ درصد کرسی ها را در اختیار داشته باشند و نزدیک به ۲۷۰۰ زن در برای حضور در انتخابات پارلمانی عراق ثبت نام کرده اند. بیش از ۱۸میلیون نفر در عراق واجد شرکت در انتخابات هستند.