« پایگاه خبری تحلیلی پارس» - عضو حزب کارگزاران گفت: گفته می شود برخی از کشمکش های نمایندگان مجلس با دولت به خاطر مطالبات شخصی است که در قالب سؤال نمایندگان از وزرا مطرح می شود.

حسین مرعشی عضو حزب کارگزاران اظهار داشت: کسانی در مجلس هستند که اردوگاه آقای روحانی را قبول ندارند؛ اشکال هم ندارد؛ ۲ سال دیگر در انتخابات مجلس به قضاوت مردم می نگریم. نمی گویم مردم ما را انتخاب می کنند فقط می گویم داوری مردم را قبول می کنیم.

وی افزود: در اینجا باید نکته ای را خاطر نشان کنم. نمی دانم صحت دارد یا نه اما گفته می شود برخی از این کشمکش ها به خاطر مطالبات شخصی است که در قالب سؤال نمایندگان از وزرا مطرح می شود.

وی در ادامه بحث مطالبات نمایندگان از دولت گفت: ما باید بدانیم در نظام سیاسی و اداری ما اگر فسادی شکل بگیرد دیگر نمی توان جمعش کرد. حتی در میان منتقدان دولت، بزرگانی هستند که با فساد مخالفند و این ها باید به داد مجلس برسند. وزرا هم نباید در مقابل زیاده خواهی و مطالبات شخصی محکم بایستند تا دامن دولت، مجلس و کشور را آلوده به تباهی نکنند. بالاخره یا وزیر هستند یا نه؛ اگر وزیر نبودند کار دیگری برای مملکت می کنند.

عضو حزب کارگزاران با تایید این مطلب که بابک زنجانی کار خود را از دوران حاکمیت کارگزاران آغاز کرده است گفت: بابک زنجانی در دولت سازندگی راننده رئیس کل بانک مرکزی بود. در دولت سازندگی به این آدم در حد یک راننده توجه شد اما شما به این راننده ۲میلیارد یورو پول مملکت را دادید. بر چه مبنایی؟ خب یا این که شریکش بودید یا در نبودن آدم های مفید به کسی جز این افراد نمی توانستید تکیه کنید.

مرعشی   با تشبیه روحانی به مرحوم مصدق، اظهار داشت: روحانی دارای پشتوانه مردمی است. بدون این پشتوانه کشور جلو نمی رود. در نبودن مردم خدای نکرده همان اتفاقی می افتد که برای مرحوم مصدق افتاد. این تجربه تاریخی ماست. از ۳۰ تیر تا ۲۸ مرداد ۱۳ ماه طول کشید. از ۳۰ تیری که مردم به خیابان آمدند و دربار را به عقب نشینی وادار کرده و مصدق برگشت تا کودتای ۲۸ مرداد فقط ۱۳ماه بود. این اتفاق، در نبود مردم افتاد. ما فرصت چنین خطاهایی را نداریم و باید خیلی قرص و محکم در سیاست حرکت کنیم.

وی با اشاره به پیوند اصلاح طلبان و دولت روحانی گفت: اصلاح طلبان دولت آقای روحانی را دولت خودشان می دانند و خواسته اول و آخر اصلاح طلبان این است که به قول هایی که به مردم داده شده پایبند باشند. اصلاح طلبان مشکلات دولت را درک می کنند؛ شرایط را می فهمند و در هیچ شرایطی از دولت جدا نخواهند شد. با هم خواهیم ماند تا با قضاوت مردم در انتخابات آینده راه بازتر شود.

مرعشی، عملکرد روحانی را معجزه آسا نامید و در این خصوص، گفت: در دولت آقای روحانی، سیاست های غلط به سیاست های صحیح تبدیل شد. سیاست های فعلی کشور سیاست های کارشناسی شده ای است که ممکن است کارشناسانی هم به آن انتقاد داشته باشند؛ اما یک سری کارشناس دیگر آن را قبول دارند. امروز سیاست های کشور، سیاست های صحیحی است.

وی افزود: باید توجه داشت حصول نتیجه این سیاست های صحیح زمان می برد. علت مشکلاتی مانند گرانی و تورم، سیاست های غلط بود. آن علت امروز از بین رفته اما معلول وجود دارد؛ تورم وجود دارد؛ بیکاری گسترش پیدا کرده و طبیعتاً طول می کشد تا مردم نتیجه این سیاست های درست را احساس کنند.

وی تاکید کرد: حال کارهایی که آقای روحانی به صورت معجزه آسا در سیاست خارجی و روابط بین الملل ایران در بحث انرژی اتمی ایجاد کرد را به این اضافه کنید. ما باوجود آن که مایل بودیم اما هیچ وقت تصور نمی کردیم در زمانی به این کوتاهی مسأله حل شود چرا که چهار ماه برای حل یک مسأله بغرنج زمان کمی است. آقای روحانی توانست در مدت کوتاه به راه حل دست پیدا کند. این دولت کارکرد قابل دفاعی دارد.

عضو حزب کارگزاران، خواستار موضع گیری علنی نخبگان در حمایت از دولت شد و گفت: سیاستمداران، کارشناسان، اهل قلم، اهل هنر و اهل تفکر که بر مردم تأثیرگذارند می بایست به شکرانه این اتفاق مثبت که برای کشور افتاده، تشکر کنند و با صدای بلند از این اتفاق گوارا و مبارک نام ببرند.

وی در مورد علل موفقیت دولت یازدهم گفت: یکی از عوامل، تقدیر و حمایت رهبری انقلاب بود که پشتوانه بسیار بزرگی برای دولت است و ان شاءالله خواهد بود.

وی افزود: عامل دیگر، شخصیت آقای روحانی و عامل دیگر قدرت کارشناسی آقای ظریف و همکارانش است که کشور را از شرایطی که به سمت بحران پیش می رفت، نجات داد. نمی گویم حتماً به سوی جنگ می رفتیم اما این مسأله ظرفیت رفتن به سمت جنگ را داشت. نمی گویم در این جنگ دشمن پیروز می شد؛ ممکن بود ما موفقیت داشته باشیم؛ اما به هر حال این شرایط مطلوب ما نبود. ما تجربه جنگ را داشتیم. اینقدر ذخیره خرد در نظام جمهوری اسلامی بالاست که بعد از پایان جنگ عراق و ایران، دیگر در اتفاقات درگیر نشدیم.