به گزارش پارس به نقل از تسنیم، یک مسئول کاخ سفید گفت که « باراک اوباما» در دیدار با ملک « عبد الله بن عبد العزیز» مسائل زیادی از جمله پرونده مصر را مورد بررسی قرار داد.

به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، این مسئول آمریکایی اظهار داشت که ملک عبد الله در این نشست به صراحت مواضع عربستان را اعلام و به تشریح اختلافات با آمریکا در خصوص پاره ای از مسائل از جمله درباره مصر پرداخت.

این مسئول کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود، افزود که اختلافات زیادی در دیدگاه های بین دو طرف آمریکایی و سعودی در رابطه با حمایت از دولت موقت قاهره وجود دارد همچنانکه اوباما و ملک عبد الله درباره اوضاع کنونی مصر اختلاف نظر دارند و در حالی که قاهره از حمایت های بی دریغ ریاض برخوردار است، واشنگتن کمک های خود به قاهره را به تعلیق درآورده و از تحویل سلاح و تجهیزات نظامی که قرارداد آن با ارتش مصر امضا شده است، خودداری می کند.

به گفته وی، اوباما به ملک عبد الله تاکید کرد که آمریکا با برخی اقدامات دولت مصر از جمله بازداشت خبرنگاران و صدور احکام اعدام مخالف است.

این مسئول آمریکایی همچنین اظهار داشت که دو طرف اوضاع مصر را به طور مفصل بررسی نکردند زیرا بیشتر تمرکز آنها بر روی بحران سوریه و برنامه هسته ای ایران بود.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز گذشته وارد ریاض شد و با ملک عبدالله، پادشاه عربستان در دیداری ۲ ساعته درباره موضوعات مهم خاورمیانه از جمله بحران سوریه و موضوع گفتگوهای هسته ای با ایران رایزنی کرد.

به گفته یک مقام آگاه در این نشست درباره موضوعات انرژی و حقوق بشر صحبتی نشد. سازمان های حقوق بشری پیش از سفر اوباما به ریاض خواستار تشدید فشارها بر خاندان سعودی برای بهبود حقوق بشر در این کشور شده بودند.