به گزارش پارس به نقل از مشرق، ادوارد اسنودن، کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا و افشاگر کنونی فعالیت های آن، طی آخرین اظهارات خود مدعی شده است که سازمان امنیت ملی آمریکا توانسته است با هک مرکز اطلاعات شرکت هواوی چین اطلاعات تعداد زیادی از کاربران این شرکت را بدست آورد.

به گفته اسنودن، این اطلاعات شامل اطلاعات حساب کاربری بالغ بر ۱۴۰۰ مشترک این شرکت و همچنین اسناد داخلی این شرکت در مورد نحوه آموزش مهندسین و نیروهای آن و برخی دیگر از اطلاعات می شود.

به گفته ادوراد اسنودن، اگرچه سازمان امنیت ملی آمریکا اقدام به حمله به تمام سرورهای تلفن همراه و ارتباطات کرده است اما شرکت هواوی چین از امتیاز ویژه ای برای این سازمان برای حمله برخوردار بوده است.

شرکت هواوی همچنین اطلاعات پست الکترونیکی کاربران خود را در مرکز اطلاعات خود در چین نگهداری می کند که می توان نتیجه گرفت با این هک، سازمان امنیت ملی ایالات متحده به اطلاعات بی شماری از پست الکترونیکی شهروندان چینی دسترسی پیدا کرده است.

در یکی از اسناد سازمان امنیت ملی آمریکا که توسط اسنودن منتشر شده است آمده است: " ما هم اکنون دسترسی مناسب و بی شماری به اطلاعات داریم که نمی دانیم با آنها چکار کنیم" .

البته به دلیل نگرانی آمریکا از بروز بحران سیاسی با چین در نتیجه حمله به هواوی، به گفته اسنودن حملات به این شرکت از حجم کمتری برخوردار بوده است.

بیل پلامر، سخنگوی هواوی، با انتقاد از این اقدام که توسط سازمان امنیت ملی آمریکا صورت گرفته است، گفت: " اگر این مسئله حقیقت داشته باشد، تضادی که وجود دارد این است که دقیقا کاری که آنها با ما می کنند همان چیزی است که همیشه چین را به آن متهم کرده اند" .