به گزارش پارس به نقل از فارس؛ محمدرضا عارف کاندیدای انصراف داده یازدهمین دوره رقابت های ریاست جمهوری درگفت وگویی با هفته نامه « مثلث» در مورد انصراف خود اظهار داشت: ملاک تصمیم من دست خط آقای خاتمی بود.

وی با بیان اینکه مکانیسم شورای مشورتی خاتمی و هاشمی را قبول نداشتم گفت: به هر حال من بارها اعلام کرده بودم که در اردوگاه اصلاحات هستم و آقای خاتمی را به عنوان رهبر اصلاحات می شناسم بنابر این بر اساس اصول اخلاقی و سازمانی به تصمیمات وی تمکین کردم.

عارف در این گفت وگو می گوید که در شرایط برد قرار داشتم و کنار رفتم و به گفته وی یکی از دوستان در یکی از نهادهای نظر سنجی همراه تحلیلی به من ارائه کرد که نتیجه این بود من رای اول را در انتخابات دارم.

وی افزود: رشد رای من در حقیقت رشد « نمایی بود» به ویژه در دو سه روز آخر ؛ حتی در جایی که ما ستاد نداشتیم یا یکی دو روز بود ستاد تشکیل داده بودیم انصافا مردم با حضور خودشان ما را شرمنده می کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه « اعتدال» را یک گفتمان نمی دانند خاطر نشان کرد اعتدال یک منش و رویکرد است در هر گفتمانی می شود با منش های تند و منش های اعتدالی پیش رفت بنابر این اعتدال یک منش و روش است که همیشه به آن پایبند بوده ام.

عارف در پاسخ به این پرسش که آیا آقای روحانی بعد از انتخابات پیشنهاد مشخصی برای شما داشتند تصریح کرد من دو ملاقات با آقای روحانی داشتم ملاقات اول برای تبریک به دفترشان در مرکز تحقیقات استراتژیک رفتم و اعلام آمادگی برای کمک به ایشان و دولت کردم.

وی افزود: ملاقات دوم با آقای روحانی به دعوت خود ایشان بود؛ آقای روحانی دو وزارتخانه مشخص و پیشنهاد دادند و بنده نیز عدم آمادگی پذیرفتن مسئولیت اجرایی در سطح وزارت را اعلام کردم. البته در مورد افرادی که می توانستند تصدی وزارتخانه های پیشنهادی را بر عهده بگیرند نظرات خود را ارائه کردند.

معاون اول دولت اصلاحات در این گفت وگو اظهار دارد که هیچ پیشنهادی در مورد معاونت اولی دولت تدبیر امید به من نشد بنابر این در این مورد صحبت نمی کنم اما از این روندی که الان در پیش گرفته ایم و جلو می رویم خوشحالم.

عارف در ارزیابی خود از دولت تدبیر و امید نیز می گوید که ما در بحث های اقتصادی هنوز خروجی قابل ارزیابی از دولت ندید ه ایم؛ بحث هدفمند کردن یارانه ها یکی از چالش های اساسی است که مثلا پرداخت نقدی یارانه ها به چه صورت ادامه یابد، پرداخت نقدی اتفاق افتاده و نمی شود یک شبه جلوی آن را گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای تشکیلات حزب جدی هستید خاطر نشان کرد: بنده اعتقاد به کار تشکیلاتی و حزبی دارم و معتقدم برای توسعه سیاسی هیچ راهی جز این وجود ندارد انشاالله هر چه سریعتر برنامه تشکیل حزب را اعلام خواهیم کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد دور خیر خود برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز تاکید دارد که ما برای انتخابات مجلس جدی هستیم و کارهای مقدماتی زیادی انجام داده ایم.

عارف ادامه داد: سال ۹۳ را سال « تدوین راهبردها» برای انتخابات گذاشته ایم بنابر این جهت گیری اصلی ما حضور با برنامه در انتخابات مجلس سال ۹۴ است چرا که باید برنامه بدهیم و بگوییم که اگر ما اکثریت مجلس را به دست آوردیم در طول ۴ سال چه کارهایی را انجام خواهیم داد.

وی با تاکید بر این که در سال ۹۳ قطعا وارد هیچ مصادیقی نخواهیم شد اظهار کرد: مباحثی همچون « سرلیستی» در مقطع فعلی بحث انحرافی است چرا که زمان این صحبت ها نیمه دوم سال ۹۴ است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه مطلوب من برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یک لیست از اصلاح طلبان و یک لیست از اصولگرایان است گفت: ما می خواهیم مجلس مقتدری داشته باشیم که کمک کنیم تا دولت پیش برنده سیاست های کلی سند چشم انداز و سیاست های کلی نظام باشد.

مجلس مقتدری که در عین کمک به دولت، سوال و تحقیق و تفحص هم می کند.

عارف معتقد است که در انتخابات ۲۴ خرداد سال ۹۲ هیچ ائتلافی متشکل از آقایان هاشمی، ناطق، روحانی، خاتمی شکل نگرفته است و به گفته وی دولت روحانی هم اینک در اردوگاه اصلاحات قرار دارد.