به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، " حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی" رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم تهران در واکنش به توقیف هفته نامه ۹ دی گفت: با اظهارات دولت مبنی بر مقابله با تک صدایی به خط مشی فعلی امیدوار می شویم، ولی عملا این رفتار تنها زمانی صورت می گیرد که به مقدسات توهین می شود.

وی افزود: نباید اجازه داد که به مقدسات و ولایت توهین شود و قصاص و احکام اسلامی زیر سوال برود.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در مورد پاسخگو بودن دولت نسبت به انتقادات مطروحه گفت: دولت وقتی مورد نقد قرار می گیرد، علی رغم صحیح یا غلط بودن موضوع ایراد شده باید پاسخی دقیق و منطقی بدهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تشریح کرد: دولت باید واکنش خود را معطوف به جریاناتی کند که حساس برانگیز است، به طور مثال همین چند وقت پیش بود که توهین به مقدسات صورت گرفت، بحث قصاص زیرسوال رفت و موضوع شهروند خواندن فرقه ضاله بهائیت مطرح شد.

وی ادامه داد: این جریان واکنش متدینین و مراجع را در بر داشت و آن ها صریحا به ما خرده گرفتند و اظهار کردند شما خوابید یا مرده اید که این توهین ها صورت می گیرد، مسئولین باید در این موضوعات به طور قاطعانه دخالت کنند.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: ما مکرر وزرا و معاونین را مورد سوال قرار می دهیم، ولی برای اینکه نگویند مجلس نمی گذارد دولت کار خود را انجام دهد این موضوع را رسانه ای نمی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی خاطر نشان کرد: دولت وظیفه دارد به رفتار خویش توجه کرده و به سمت ارزش ها در حرکت باشد.