به گزارش پارس به نقل از فارس، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در اولین اظهارات خود بعد از برگزاری همه پرسی شبه جزیره کریمه و رای ۹۶ درصدی مردم این منطقه برای الحاق به روسیه گفت: اگر روسیه به دخالت خود در اوکراین ادامه دهد ما تحریم های بیشتری وضع می کنیم. ما به اقدامات خود ادامه میدهیم تا برای روسیه روشن شود که رفتارهای تحریک آمیز باعث منزوی شدن بیشتر مسکو خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا متذکر شد که من معتقدم هنوز راه حل دیپلماتیک برای حل و فصل بحران شبه جزیره کریمه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تحریمهای اعمال شده علیه روسیه به خاطر تهاجم به شبه جزیره کریمه است تاکید کرد که تحریمهای آمریکا براساس افزایش تنش یا کاهش تنش توسط روسیه در اوکراین ارزیابی می شود.

اوباما افزود که آمریکا در کنار مردم اوکراین برای تعیین حق سرنوشت خود خواهد ایستاد و برای بهبود شرایط به آنها کمک اقتصادی خواهد کرد.

باراک اوباما اضافه کرد که هفته آینده برای مذاکره درباره اوکراین به اروپا سفر خواهد کرد.

کاخ سفید ساعاتی پیش از تحریم ۷ مقام روسی درگیر در بحران شبه جزیره کریمه خبر داد.

کاخ سفید اعلام کرد؛ باراک اوباما دستور مسدود شدن دارائی ها و ممنوعیت صدور ویزا علیه مقامات روسی درگیر در همه پرسی کریمه را صادر کرده است.

این تحریم همچنین ۴ مقام ارشد دولت محلی شبه جزیره کریمه را در بر می گیرد.

این افراد شامل ۲ مشاور ارشد ولادیمیر پوتین، اعضای دوما، معاون نخست وزیر روسیه، ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور سابق اوکراین و ۳ اوکراینی دیگر که در بحران شبه جزیره کریمه دخیل بودند، می شود.

پیش از این نیز اتحادیه اروپا ۲۱ مقام روسیه و اوکراین را تحریم کرد. تحریمهای اتحادیه اروپا نیز در زمینه توقیف دارائیها و ممنوعیت سفر است.