به گزارش پارس به نقل از تسنیم، صبح امروز یک شنبه (۲۵ اسفند) جمعی از دانشجویان هوادار اخوان المسلمین دانشگاه الازهر مصر، با برگزاری تظاهرات در مقابل دانشکده پزشکی پسران این دانشگاه، خواستار آزادی دانشجویان بازداشت شده شدند.

به نقل از پایگاه مصراوی، این دانشجویان همچنین اخراج ۵۰۰ تن از دانشجویان پسر و دختر این دانشگاه را محکوم کردند.

معترضان ضمن همراه داشتن تصاویر قربانیان حوادث ماه های گذشته مصر، شعارهایی علیه شیخ الازهر، وزارت کشور، و دولت نظامی سر دادند.

بعد از برکناری « محمد مرسی» رئیس جمهور سابق مصر توسط ارتش در ماه جولای سال ۲۰۱۳ میلادی، دولت موقت مصر تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه های این کشور را به اتهام شرکت در تظاهرات و عضویت در اخوان المسلمین دستگیر کرده است.

دستگیری و بازداشت دانشجویان مصر موج وسیعی از انتقادهای داخلی و بین المللی را در پی داشته است.

این در حالی است که دولت موقت چندی پیش مجوز ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه های مصر را که از زمان « حسنی مبارک» دیکتاتور مخلوع مصر ممنوع اعلام شد بود، صادر کرد.

کابینه مصر این تصمیم را پس از آن تصویب کرد که اعتراض ها به برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر از سوی ارتش دانشگاه های این کشور را فرا گرفت.

مطابق قانون جدید، نیروهای امنیتی این اختیار را دارند که بدون مجوز قبلی وارد محوطه دانشگاه ها شوند و با آنچه خود تهدیدی برای دانشجویان، کارکنان و تاسیسات می نامند، مقابله کنند.