به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مرتضی رحمانی موحد با بیان این که کارگروه ویژه ی تسهیل و صدور روادید ایران با عنوان « تعیین کشورهای هدف برای اعمال مقررات لغو ویزا و تسهیل صدور ویزای گردشگران خارجی» آخرین مراحل کاری خود را طی کرده است، ادامه داد: پیشنهادهای توافق شده بین اعضای این کارگروه در اختیار رییس جمهور قرار می گیرد تا پس از ارزیابی های لازم، تصمیم نهایی در این زمینه گرفته شود.

او اظهار کرد: این کارگروه درباره ی تسهیل روادید، توافق ها و پیشنهادهای خوبی داشته، از جمله این که درباره ی افزایش تعداد کشورها برای استفاده از ویزای فرودگاهی، افزایش مدت زمان اعتبار ویزای فرودگاهی از دو هفته به یک ماه و همچنین قابل تمدید شدن ویزای فرودگاهی و راه اندازی E-Visa توافق هایی صورت گرفت.

به گفته ی رحمانی موحد، درباره ی لغو روادید ایران، نظرات اعضای کارگروه متفاوت است که باید به دولت منعکس شود. پیشنهادها برای ارزیابی به رییس جمهور داده می شود تا پس از تصمیم گیری نهایی، اعلام و اعمال شود.

معاون گردشگری افزود: این کارگروه فعلا جلسه ای نخواهد داشت، اما فعالیت آن دائمی خواهد بود و پس از مدتی دوباره مسائل مربوط به روادید را ارزیابی می کند که آیا توافق ها به درستی اجرا می شود و این که مشکلات اجرایی چه بوده است.