به گزارش پارس به نقل از تسنیم، " آندرانیک میگرانیان" ، مشاور مسائل آمریکای رئیس جمهوری روسیه و معاون رئیس بنیاد بین المللی اصلاحات اقتصادی و اجتماعی و از کارشناسان علوم سیاسی معروف روسی در گفتگو با هفته نامه" اشترن" به مسئله بحران اوکراین پرداخته و گفت: ما شاهد شکست سخت غرب اوکراین و کشورهای غربی در اوکراین هستیم. وی همچنین از موفقیت پوتین در اوکراین خبر داده و گفت: غرب شرایط کلی در این کشور را بد فهمیده است. ببینید شما اصلا یک اوکراین متحد وجود ندارد و این کشور عمیقا دچار از هم گسیختگی و شکاف از نظر بومی، زبانی، مذهبی و منطقه ای است.

" میگرانیان" در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که حالا ما شاهد یک خلا قدرت و یک دولت کاملا نامشروع در اوکراین هستیم. افراط گرایان در کیف روی کار آمده اند. این یک وضعیت فوق العاده برای جنوب و شرق این کشور است. مردم این مناطق نمی توانستند تصور چنین شرایطی را هم کنند.

وی افزود: مقامات فعلی کیف نامشروع هستند و رئیس جمهوری این کشور به روسیه رفته است. چنین وضعیتی فرصت مناسبی برای شبه جزیره کریمه است تا خومختاری و استقلال خود را اعلام کند. از زمان فروپاشی شوروی سابق، شبه جزیره کریمه همواره تحت سلطه بوده است و حالا مردم دوباره قدرت را در دست گرفته اند. کیف، کریمه را از دست داده است.

وی حمایت های روسیه برای استقلال کریمه را کاملا قانونی و بجا دانسته و گفت: ساکنان کریمه باید از شرایط ناهنجار در کیف به نفع خود استفاده کنند و به حمایت نیاز دارند.

وی در ادامه با توجه به اینکه ساکنان مناطق مختلفی در اوکراین از جمله شبه جزیره" کریمه" حاکمیت کیف را نمی خواهند وحدت در اوکراین را ممکن ندانست.

این کارشناس روسی با تاکید بر اینکه این طرف مقابل ما و کیف بود که قانون شکنی را آغاز کرد گفت که ساکنان کریمه دیگر به قوانین اوکراین پایبند نبوده و خواهان برگزاری رفراندوم استقلال هستند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که پس شما از استقلال کریمه حمایت می کنید گفت: طبیعتا، دقیقا همانگونه که غرب از استقلال کوزوو حمایت کرده است. چه کسی آغاز گر نمونه های به اصطلاح استقلال غیر مشروع بوده است. اقدامات غرب در این راستا ریاکاری و فریب است.

این مقام روسی در ادامه تصریح کرد که اگر کیف اعمال خشونت کرده و به جنگ و درگیری روی آورد بنابراین ما هم می توانیم به نقطه ای برسیم که در آن پوتین از سربازان روسی استفاده کند و این منجر به یک درگیری طولانی می شود.

" میگرانیان" در ادامه درباره موضع قاطعانه مرکل در قبال مسکو گفت: مرکل مانند" تونی بلر" که سگ دست آموز بوش بود، سگ دست آوز اوباما است و این برای آلمان خوب نیست.

وی در ادامه به تیرگی مناسبات واشنگتن-مسکو البته نه به دلیل اقدامات روسیه اشاره کرده و گفت: آمریکایی ها عزت و حرمت ندارند. آن ها در حالی به دخالت های ما در اوکراین انتقاد وارد می کنند که در سوریه شورشیان مسلح را علیه رئیس جمهوری قانونی این کشور مجهز و حمایت می کنند.

" میگرانیان" در ادامه خاطر نشان کرد که در سوریه بعد از اسد این القاعده است که روی کار می آید و برخی سیاستمداران در این باره کاملا در جهل و نادانی به سر می برند.

وی همچنین تحریم های احتمالی غرب علیه مسکو را تنها یک چوب کوچک و اقدامی احمقانه از طرف خیل عظیمی از احمق ها ارزیابی کرد.

وی گفت: روسیه می تواند در مقابل، صادرات گاز خود به اروپا را متوقف کرده و بدون منابع روسی اقتصاد اروپا سقوط خواهد کرد.

وی در بخش پایانی این گفتگو در پاسخ به این پرسش که آیا شما احتمال می دهید که" ویکتور یانکوویچ" ، رئیس جمهوری برکنار شده اوکراین دوباره به این کشور برگردد گفت: خیر، تکلیف وی نابودی دولت اوکراین بود که برآورده شد.