به گزارش پارس به نقل از مهر، اعضای اتحادیه اروپا درباره متن چهارچوب تحریم های روسیه به توافق رسیده اند.

رویترز اعلام کرد در پیش نویس این توافق درباره محدودیت های ویزا و بلوکه کردن دارایی آنهائیکه که در نقض تمامیت ارضی اوکراین نقش دارند توافق حاصل شده است.

در این پیش نویس ۷ صفحه ای آمده است اگر روسیه در کریمه عقب ننشیند و با جامعه جهانی وارد تعامل نشود این تحریم ها علیه این کشور اعمال خواهند شد.

در صورت تصویب این تحریم ها توسط وزرای خارجه اتحادیه اروپا در روز دوشنبه این تحریمها اولین تحریم هایی خواهند بود که بعد از جنگ سرد از سوی غرب علیه روسیه اعمال خواهند شد.

بیان شده است این اقدامات با هماهنگی آمریکا، سوئیس، ترکیه، ژاپن و کانادا انجام خواهد شد تا از موثر بودن آنها اطمینان حاصل شود.

در این بیانیه از کشورهای عضو خواسته شده است تا تدابیر لازم برای ممانعت از عبور افراد روسی که مورد تحریم واقع خواهند شد را اتخاذ کنند.

همچنین در بند دیگری از این توافق از کشورهای عضو خواسته شده است تا دارایی و اموال افرادی را که نامشان اعلام خواهد شد را بلوکه کنند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بروکسل برای تصمیم گیری در این خصوص گرد خواهند آمد.

بعد از توافق اعضای اتحادیه اروپا درباره چهار چوب این تحریم ها آنها به بررسی های لازم برای مشخص کردن نام افرادی که قرار است مورد تحریم واقع شوند خواهند پرداخت.