به گزارش پارس به نقل از تسنیم، نمایندگان پارلمان اردن، به دولت این کشور تا روز سه شنبه هفته آینده فرصت دادند تا سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور را اخراج کند.

بیش از ۲۰ تن از نمایندگان اردنی در جلسه اخیر این پارلمان بار دیگر اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان و فراخواندن سفیر اردن از تل آویو را خواستار شدند.

این در حالی است که « عبدالله النسور» ، نخست وزیر اردن اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مسؤول قتل قاضی اردنی فلسطینی الاصلی است که روز گذشته به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست کشته شد است.

نخست وزیر اردن ضمن محکوم کردن قتل این قاضی اردنی گفت: دولت اسرائیل مسؤول کامل قتل رائد زعیتر است و این یک" جنایت فجیع" است.

« عبدالله النسور» گفت: همه توجیهاتی که مقامات رژیم صهیونیستی در تحقیقات اولیه خود بیان کرد این است که این جنایت پس از درگیری های فیزیکی میان رائد زعیتر و یکی از سربازان رژیم اشغالگر رخ داد و چنین توجیهاتی تیراندازی به یک شهروند بی سلاح اردنی را توجیه نمی کند.

قاضی زعیتر صاحب دو فرزند روز دوشنبه (۱۹ اسفند) در شمال کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در گذرگاه النبی بین کرانه باختری و اردن کشته شد.

دهها اردنی عصر دوشنبه نیز در در اعتراض به کشته شدن این قاضی اردنی مقابل سفارت این رژیم در شهر امان تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان از دولت اردن خواستند سفیر اسرائیل را اخراج و پیمان صلح با این رژیم را لغو کند.

تظاهرکنندگان تلاش می کردند به سفارت اسرائیل حمله کنند اما نیروهای امنیتی با آنها برخورد و از نزدیک شده آنها به سفارت جلوگیری کردند.