به گزارش پارس به نقل از تسنیم، میلوراد پوپواتس رئیس کمیسون سیاست خارجی پارلمان کرواسی که در راس هیئتی متشکل از نمایندگان پارلمان جهت دیداری رسمی از جمهوری اسلامی ایران در تهران بسر می برد با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه دیدار و در خصوص مهمترین مسائل روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی مذاکره نمود.

در این دیدار معاون اروپا و امریکای وزارت امورخارجه با اشاره به روابط خوب و دوستانه بین دو کشور از تداوم ارتباطات پارلمانی حمایت کرده و آن را زمینه ساز و تسهیل کننده گسترش مناسبات دولتهای دو کشور دانست. وی همچنین با اشاره به مذاکرات فشرده و متعدد با کشورهای ۱+۵ تصریح نمود که تهران با حسن نیت وارد مذاکرات هسته ای شده و قصد دارد با به نتیجه رساندن این مذاکرات فصل جدیدی در روابط با اروپا بگشاید و البته خطوط قرمزی را نیز برای احقاق حقوق ملت ایران قائل است که باید محترم شمرده شود.

مقام کروات نیز با اشاره به مشترکات فرهنگی و روابط دوستانه دو کشور طی سالهای گذشته از تمایل پارلمان کرواسی به گسترش مناسبات دو جانبه بویژه در زمینه پارلمانی، اقتصادی و علمی خبر داد و تاکید نمود که دولت کرواسی آماده برداشتن گامهای عملی و گسترش مناسبات با تهران است. وی همچنین با اشاره به ظرفیتها و جایگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود که نمی توان نقش پر رنگ ایران را در حل بحرانهای منطقه خاور میانه نادیده گرفت و ایران وزنه مهمی در منطقه بشمار می رود.

وی حمایت پارلمان و دولت کرواسی را از مذاکرات هسته ای اعلام و نسبت به نتیجه بخش بودن گفتگوها اظهار امیدواری نمود. تبادل نظر در خصوص بحرانهای مهم منطقه ای و بین المللی از جمله اوضاع اکراین، سوریه و بوسنی و هرزه گوین از دیگر موضوعات مورد گفتگو در این دیدار بود.