به گزارش پارس به نقل از تسنیم، پایگاه الشرق الاوسط اظهار کرد: گروه انصار الله وابسته به حوثی های یمن با اشاره به تصمیم سعودی ها در قرار دادن نام آنها در فهرست تروریسم آن را موضعی خصمانه و با هدف ضربه زدن به انقلاب یمن دانست.

محمد عبدالسلام سخنگوی انصار الله بیان کرد: موضع سعودی ها در قبال حوثی ها خصمانه است ما این اقدام سعودی ها در قرار دادن حوثی ها در فهرست گروه های تروریستی را مورد مخالفت قرار می دهیم.

وی افزود: اتهام تروریسم باید متوجه رژیم صهیونیستی که سرزمین فلسطین را اشغال کرده و به هتک حرمت مقدسات اسلامی ادامه می دهد باشد.

سخنگوی انصار الله این تصمیم سعودی ها را مغایر با اصل حسن همجواری و ضربه به انقلاب یمن و نیروهای انقلابی از جمله گروه الحوثی دانست.

وی درباره تاثیر این تصمیم سعودی ها در روند سیاسی یمن به ویژه مذاکراتی که با هدف وارد کردن حوثی ها در دولت وفاق در یمن در جریان است افزود: سعودی همچنان پس از سرنگونی رژیم عبدالله صالح خود را قیم نظام یمن می دانند.

عبدالسلام ضمن ابراز شگفتی از تبلیغات رژیم سعودی درباره گفتگوی میان ادیان تاکید کرد: رژیم سعودی هر گونه تفاهم و گفتگو میان امت اسلامی را با مانع روبرو می کند. سعودی ها طرف دیگر را قبول ندارند و موضوع به اختلاف سنی و شیعه مربوط نمی شود.