به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز در سفر به شهرستان ملارد اظهار داشت: این قابل قبول نیست که شهرستانی با بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارای بیمارستان نبوده و مراکز دینی و فرهنگی در آن بسیار با مشکل مواجه باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: حتما باید یک طرح و سند فرهنگی برای هر یک از شهرستان های پیرامون تهران به ویژه ملارد نیاز به برنامه جامع و درازمدت دارد که امیدواریم تهیه شود.

وی در ادامه سخنان خود انقلاب اسلامی را شجره طیبه عنوان کرد و یادآور شد: همواره دو قطب آمریکا و شوروی در آن زمان علیه این انقلاب بودند و وقتی انسان به گذشته می نگرد در واقع می بیند که هر روز می توانست این توطئه ها یک نظام را از پای درآورد توطئه های ترور، بنی صدر، تجزیه طلبان و در هر گوشه ای یک توفان سهمگین علیه نظام شکل می گرفت اما این شجره طیبه از جنس عاشورا، کربلا و معنویت بود.

انصاری با اشاره به اظهارات اخیر اوباما تصریح کرد: اوباما اذعان کرد که ایران قدرت جهانی است و این تنها کلمه راستی بود که گفت و بقیه سخنانش در برابر صهیونیست ها لاف و مزخرف بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه عوامل پیدایش انقلاب اسلامی همان عوامل اقتدار نظام است یادآور شد: ایمان به خداوند، وحدت مردم، رهبری شایسته نظام و جان فشانی های مردم در پای این ارزش ها عواملی هستند که به پیروزی، استحکام و باروری این درخت هستند.

وی با اشاره به سیاست اصل ۴۴ که از سوی مجمع تشخیص مصلحت تهیه و مقام معظم رهبری آن را ابلاغ کردند اظهار داشت: اقداماتی در این زمینه انجام شد اما همانگونه که مقام معظم رهبری می خواستند اهداف سیاست های اصل ۴۴ تحقق نیافت؛ رهبر انقلاب فرمودند انتظارم یک انقلاب اقتصادی بود و در واقع پایه انقلاب اقتصادی به رشد، تولید و سرمایه گذاری استوار است.

حجت الاسلام انصاری با تاکید بر اینکه هدفمندی از ابتدا مطرح بود اما به این منظور که مصرف انرژی در کشور مدیریت شود گفت: هدفمندی عبارت از این بود که قیمت حامل های انرژی را واقعی کنیم و پولی که به دست می آید در صندوق توسعه ملی یا حساب ذخیره ارزی کنار گذاشته شده و در ۶ قسمت مصرف شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بر همین اساس به توسعه حمل و نقل عمومی، توسعه راه ها، توسعه بیمه، سلامت، توسعه صنعت و سرمایه گذاری در صنایع بالادستی و پایین دستی اشاره کرد و اینکه به افراد ضعیف و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و فقرا پول نقدی تعلق گیرد که البته برای خوداشتغالی آنها باشد

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره هدفمندی یارانه ها که لازم است صورت گیرد گفت: ایران به اندازه کل کشورهای اروپایی در زمستان امسال مصرف گاز خانگی داشت و این اصراف باید اصلاح شود اما ما در هدفمندی دچار انحراف از قانون شدیم.

انصاری با بیان اینکه ما از محل گران کردن حامل های انرژی در مرحله اول ۲۸ هزار میلیارد تومان در سال درآمد داریم اظهار داشت: قانون می گوید نصف این مبلغ را پرداخت نقدی و نصف آن به تولید، صنعت، بیمه و سلامت اختصاص یابد و طبق این حداکثر پرداخت نقدی ۱۴ هزار میلیارد تومان در سال باشد اما آنچه پرداخت شده و می شود سالانه ۴۵ هزار میلیارد تومان است که از بودجه عمرانی و بانک مرکزی نیز به این امر تعلق می یافته است.

وی یادآور شد: حدود ۱۳۷ هزار میلیارد تومان در این ۳ سال پول نقدی به مردم پرداخت شد و این در حالی است که کل بودجه عمرانی که تخصیص یافته کمتر از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است و نتیجه این شده که هزاران طرح و پروژه از بیمارستان، مدرسه و راه به صورت نیمه تمام داریم که تکمیل آن ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد.

انصاری در ادامه سخنان خود به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد: گزارشاتی خدمت مقام معظم رهبری می رسد و احساس شد در حوزه اقتصاد اقدام اساسی صورت گیرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه مردم حماسه سیاسی را در انتخابات محقق کردند افزود: برای حماسه اقتصادی نیز باید صورت گیرد.

وی در ترسیم وضع فعلی و اینکه چه باید کرد افزود: تحریم ها و دشمنی سر جای خود محفوظ است البته برخلاف تبلیغ آمریکا که تحریم های ما ایران را به زانو درآورد و پای میز مذاکره کشاند این حرف مفتی است اما نباید همه چیز را هم در وضعیت اقتصاد پای تحریم گذاشت.

انصاری با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را طراحی کردند و از ظرفیت کارشناسان در آن استفاده شده است گفت: مدیران ارشد کشور در هفته آتی در رابطه با موضوع اقتصاد مقاومتی و فرمایشات ایشان نزد مقام معظم رهبری می روند.

وی با تاکید بر اینکه در دولت عزم جدی بر این است که تمام بندهای سیاست اقتصاد مقاومتی اجرا شود گفت: نجات کشور راهی جز این ندارد؛ اعتقادم این است بهترین دفاع از نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه و شخص ولی فقیه تلاش همگانی برای پیشرفت کشور و ارائه الگوی موفق از نظام جمهوری اسلامی است چراکه دشمنان این را هدف گرفتند و در این راستا جنگ، ترور و به تعبیر آمریکا تحریم های فلج کننده اتخاذ کردند که دیدیم موفق نشدند. هدف آنها این است این کشور به خود مشغول شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور ریشه بسیاری از جرم ها، فساد اجتماعی و اعتیاد را بیکاری و فقر دانست و گفت: ما موظفیم تا ۵ الی ۱۰ سال دیگر کشور ایران را به نقطه ای از رفاه عمومی و برخورداری اجتماعی برسانیم که همه کشورهای منطقه از آن الگوبرداری کند.

انصاری در پایان خاطرنشان کرد: زیبنده جمهوری اسلامی نیست که در بشاگرد هنوز هم کپرنشین وجود داشته باشد از این رو تنها راه رسیدن به نقطه مطلوب سند چشم انداز و اقتصاد مقاومتی است و هم مجلس و دولت و قوه قضائیه برای رسیدن به این امر تلاش می کنند.