به گزارش پارس به نقل از فارس، « سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه بعد از گفت وگو با « جان کری» وزیر خارجه آمریکا در پاریس گفت که اقدامات غرب در خصوص وضعیت اوکراین، جو همکاری را تقویت نمی کند.

به نقل از صدای روسیه، وی بعد از این گفت وگوها اعلام کرد: ما درباره وضعیت اوکراین و اقداماتی که شرکای ما تلاش دارند در راستای سازمان امنیت و همکاری اروپا، شورای روسیه-ناتو و دیگر سازمانهای بین المللی در اوکراین صورت دهند، نشستی را با جان کری برگزار کردیم. این ها اقداماتی هستند که به ایجاد جو گفت وگو و یا همکاری سازنده کمکی نمی کند.

لاوروف تصریح کرد: جان کری تصریح کرد که چنین جوی باید ایجاد شود و اینکه در بین تهدیدات و اولتیماتوم ها، دنبال کردن توافقاتی که متعاقباً به مردم اوکراین کمک کند بتوانند وضعیت کشور خود را به حالت عادی بازگردانند، بسیار دشوار است.

لاوروف همچنین بعد از نشست با کری به خبرنگاران گفت: ما به توافق رسیدیم که تمامی مردم اوکراین می بایست به اجرای تفاهماتی که در ۲۱ فوریه حاصل آمد، کمک کنند.

وزیر خارجه روسیه گفت که شرکای غربی با مسکو به توافق رسیدند که اجرای توافقات ۲۱ فوریه میان مخالفان اوکراینی و دولت ضروری است.

به گفته لاوروف، کری، لزوم ایجاد جو مساعد برای گفت وگو و همکاری سازنده در اوکراین را به رسمیت شناخته است.

وزیر خارجه روسیه برنامه خود برای برگزاری نشست در وزارت خارجه فرانسه با همتایان لهستانی و آلمانی اش را تأیید کرد.