به گزارش پارس به نقل از تسنیم، آیت الله نعیم آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بندرعباس امروز در نطق پیش از دستور خود در پانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری با ذکر روایتی از معصوم علیه السلام، پیرامون نقش مجلس خبرگان و قشر روحانی جامعه گفت: دشمن شناسی و معرفی دشمن (آمریکا) و نقشه های او برای مردم از وظایف روحانیون است.


وی همچنین به برخی جنایات رژیم آمریکا در سطح کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکای لاتین و استثمار و استعمار این کشورها اشاره کرد.


این عضو مجلس خبرگان افزود: علما و روحانیون باید چهره واقعی آمریکا و ایالات متحده را به مردم بشناسانند تا دیگر کسی جسارت آن را نداشته باشد که چهره خوبی از این دولت استکباری به مردم نشان دهد.


نعیم آبادی با مرور کتاب « آمریکای لاتین» قسمت هایی از آن را قرائت کرد و در ادامه افزود: در سال ۱۹۵۰، هفتاد درصد معادن و منابع خام و پنجاه درصد تولید ناخالص ملی آمریکای لاتین تحت کنترل آمریکای شمالی داشت. با این حال در آن زمان یک دیپلمات آمریکایی می گوید: تعجب آور است که با وجود کمک های آمریکا به کشورهای آمریکای لاتین، آمریکاییها را چپاول گر می دانند. اهالی آمریکای لاتین دندانهایشان ر ا با خمیر داندان ساخت آمریکای شمالی مسواک می کنند، کوکا کولا می نوشند و با خودروهای ساخت ایالت متحده حرکت می کنند.


وی همچنین به موضوع فرهنگ اشتغال و معضل بیکاری پرداخت و تصریح کرد: در کشور ما علی رغم وجود مشکل بیکاری، اما مشکل عمده تر فرهنگ کار و اشتغال است، و الا در بسیاری از رشته ها کار هست، اما افراد حاضر نیستند در این کارها اشتغال پیدا کنند و این امر باید اصلاح شود.