به گزارش پارس به نقل از مهر، محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی صبح امروز در نشستی خبری با اشاره به درگذشت ۳تن از نیروهای با سابقه و قدیمی مؤتلفه اسلامی گفت: مرحوم عسگراولادی از شخصیت های تراز اول مؤتلفه بودند که جا دارد در این جلسه از ایشان یاد کنیم.

وی افزود: بعد از ارتحال مرحوم عسگر اولادی ارتحال مرحوم پرورش را داشتیم که سالها قائم مقام دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی بوده است و اخیراً هم شاهد از دست رفتن مرحوم حاجی حیدری بودیم که در وصف خصوصیت ایشان همین بس که۱۳سال زندانی رژیم گذشته بوده است.

وی با تأکید براینکه حزب مؤتلفه متکی به سیستم است گفت: مرحوم عسگراولادی از زمانی که دبیر کل مؤلفه شدند سیاست متکی بودن به سیستم به جای فرد را کلید زدند و بارها تأکید داشند که حزب نباید متکی به فرد باشد بنابراین مؤتلفه در مدیریت خود به هیچ فردی وابسته نیست.

وی همچنین با اشاره به مشکلات بودجه نویسی کشور گفت: اگه در سیستم بودجه نویسی و برنامه های پنج ساله تحولی ایجاد شود مشکلات اقتصادی ما کمتر خواهد بود.

وی با اشاره به تبعات سوءاقتصادی کسری بودجه گفت: برای جلوگیری از کسری بودجه بهترین راه اجرای ماده ۵۳قانون اساسی است که طبق آن تمام درآمدهای دولت ابتدا به خزانه و بعد با تخصیصی که داده می شود به مرحله هزینه برسد البته توجهاتی به این طرح شده اما هنوز عملیاتی نشده است.

وی افزود: عدم واریز درآمدهای دولت به خزانه بخصوص از طریق شرکتهای دولتی دست بازی را دور از چشم مجلس برای دولتی ها باز می کند البته این را هم قبول داریم دولت برای رفع مشکلات اقتصادی باید دستش باز باشد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه باید برخی شرکتهای دولتی از جمله شرکت نفت دارای اساسنامه باشند گفت: اخیراً یک کاری در مرکز پژوهش های مجلس در این رابطه صورت گرفته و یک اساسنامه دائم الاساسی در حال تدوین است که بسیار مفید خواهد بود.

وی همچنین ارائه به موقع گزارش تفریق بودجه توسط دیوان محاسبات را یکی دیگر از راه های رفع مشکلات بودجه نویسی نام برد و گفت: اگر دیوان محاسبات به موقع گزارشات تفریق بودجه را ارائه کند این گزارش می تواند در مراحل تدوین بودجه سال آینده مورد استفاده قرار گیرد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به مشکلات فرهنگی کشور ادامه داد: درمورد مسایل فرهنگی معتقدیم تکیه اصلی مردم و دولت در تنظیم و اجرای برنامه های فرهنگی و شکل دادن این برنامه ها باید بر اساس اصول اسلامی و قرآنی باشد و دولت نمی تواند در امور فرهنگی بی طرف باشد.

وی با باین اینکه دولت تصور اشتباهی از وظیفه اش در امور فرهنگی دارد گفت: یک زمانی وزیر ارشاد دوره اصلاحات نیز می گفت وزارت فرهنگ کافی است و باید واژه اسلامی از آن برداشته شود بنابراین این عقیده که دولت باید در امور فرهنگی بی تفاوت باشد یک تفکر خطرناک است.

وی ادامه داد: عدم دخالت دولت در امور فرهنگی بخاطر اینکه غرب تصور کند دولت ما یک دولت ایدئولوژیک نباشد بسیار تفکر خطرناکی است چراکه دولتهای کشورهای غربی نیز ایدئو لوژیک هستند و بر اساس ایدئولوژی لیبرال دموکراسی اداره می شوند ایدئولوژی ما نیز اسلامی است بنابراین اینکه کشورهای غربی می گویند که دولت و حکومت نباید ایدئولوژیک باشند یک دروغ بزرگ است.

وی همچنین در ارتباط به این اظهار نظر که هنر و هنرمند ارزشی و غیر ارزشی نداریم گفت: ما نمی توانیم هنرمندی همچون شهید آوینی را در کنار هنرمندان هالیوود قرار دهیم بنابراین تقسیم کردن هنر به ارزشی و غیر ارزشی یکی از داعیه های ماست.