به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می گفت، با تقبیح مواضع اخیر آمریکا گفت: راهبرد آمریکا مذاکره، تهدید و مداخله است.

حبیبی افزود: طی ۶ ماه گذشته و در طول مذاکرات دولت با ۱+۵ آمریکایی ها بیش از ۱۰ بار تهدید به حمله نظامی کرده اند. همچنین به انحاء گوناگون در امور داخلی ایران مداخله کرده و از سران فتنه دفاع و حتی سخن از مخدوش بودن انتخابات در ایران به میان آورده اند.

** باید کمربندها را محکم بست و دربرابر آمریکا ایستادگی کرد

وی افزود: ملت ما باید هوشیار باشد مذاکره با چاشنی تهدید نظامی و مداخله در امور داخلی ایران یعنی بی اعتمادی یعنی خوش بین نبودن به نتیجه مذاکرات و لذا باید کمر بندها را محکم بست و در برابر ۱+۵ و بویژه شرارتهای آمریکا ایستادگی کرد.

حبیبی با اشاره به طرح موضوع اقتصاد مقاومتی و اعلام سیاست های آن از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: یکی از پیام هایی که ملت و دولت ایران به آمریکا می تواند بدهد این است که ما دلخوش به مذاکرات نیستیم و کار خودمان را در داخل می کنیم. البته باید از نیروهای مسلح تشکر کرد که در پاسخ به تهدیدهای نظامی، رونمایی از موشکهای جدید بالستیک ایران با فناوری های جدید نمودند تا دشمن بداند فرزندان شجاع ملت تهدید را با تهدید جواب می دهد و مداخله را با راهپیمایی بی نظیر ۲۲ بهمن پاسخ می دهد.

** اقتصاد مقاومتی جانشین اقتصاد مذاکره ای است

وی افزود: دشمن باید بداند اقتصاد مقاومتی جانشین اقتصاد مذاکره ای است و نه دولت و نه مردم هیچ چشم داشتی به نتیجه مذاکرات ندارند.

" حوادث اوکراین نشان داد آمریکایی ها حتی اگر فرصت کنند جیب همسایگانشان در ۱+۵ را هم دستبرد می زنند و استقلال یک کشور اروپایی را بی پروا مورد هجمه قرار می دهند و پرچم یورو را به علامت استیلای غرب در میدان استقلال کیف می کوبند" .

دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به تحولات اوکراین خاطرنشان کرد: نبرد نرم نارنجی ها در اوکراین که از ۱۰ روز پیش به نبرد سخت تبدیل شداکنون دارد یک بحران نظامی شده است و نتیجه مداخله خارجی، قرار گرفتن کشور در آستانه یک جنگ خانگی خانمانسوز است.

حبیبی با اشاره به مشکلات دنیای اسلام، گفت: ما کنون با سه جبهه ای که غرب در برابر مسلمانان گشوده باید بایستیم. حوادث میانمار نشان داد که دشمنان اسلام مشغول فعال کردن شکاف هایی برای کشتار مسلمانان است.

وی اضافه کرد: به جان هم انداختن سودانیان و مسلمانان، صحنه های بسیار تأسف باری را بوجود آورد که تاریخ کمتر نظایر آن را دیده است. اکنون در آفریقای مرکزی مسیحیان را به جان مسلمانان انداخته اند و یک کشتار و خونریزی تمام عیار بوجود آوردند از طرفی تکفیری ها را تجهیز کرده اند که در دنیای اسلام بساط جنگ مذهب علیه مذهب راه بیندازند.

" همه این حوادث گویای یک حقیقت است. آمریکا برای زنده نگاه داشتن صهیونیسم نیاز دارد دنیای اسلام را به خود مشغول دارد و اگر این مشغولیت پایان یافت با ادیان دیگر درگیر شود، رد پای صهیونیست ها در این راهبرد بخوبی روشن است" .

** هولوکاست واقعی در آفریقا مرکزی، سوریه و لبنان در جریان است

دبیرکل حزب موتلفه اظهارداشت: دولت باید هر چه سریعتر از طریق کشورهای عضو کنفرانس اسلامی و کنفرانس غیر متعهدها راهی برای جلوگیری از خون ریزی در آفریقای مرکزی پیدا کند. فرانسوی ها در آنجا آتش بیار معرکه اند باید دولت پاریس به خاطر این خونریزی رسوا شود.

حبیبی افزود: اکنون یک هولوکاست واقعی در میان مار، آفریقای مرکزی، سوریه و لبنان در جریان است و هر روز هم توسعه پیدا می کند. این فجایع در سایه سکوت مجامع بین المللی نشان می دهد دست تجاوز غرب و آمریکا بیش از پیش در کار این فجایع است.

وی همچنین اظهار داشت: راه مقابله با این پدیده شوم، تعمیق بیداری اسلامی وهمبستگی علما و نخبگان جهان اسلام در منطقه وجهان است. ما بر اساس رهنمودهای امام و رهبری عظیم الشأن جمهوری اسلامی نباید دشمن اصلی که را همانا آمریکاست فراموش کنیم.

**وزارت نفت نباید نقش خزانه دوم کشور را بازی کند

دبیرکل حزب موتلفه درباره سخنان اخیر وزیر نفت در شورای شهر تهران، گفت: اینکه گشایشی در کار ترافیک تهران و مشکلات شهر تهران بوجود آید، خوب است. اما باید دید این تعهد را وزیر محترم نفت مستند به چه قانونی انجام می دهد.

" اگر این تعهد در بودجه ۹۲ بوده است که اکنون سال ۹۲ رو به پایان است، باید دید به این تعهد چرا عمل نشده است. اگر این تعهد برای سال آینده است باید دید در تبصره ۲ ماده واحده بودجه ۹۳ در کجا وزارت نفت متعهد به این کار بزرگ شده است. "

حبیبی ادامه داد: وزارت نفت در بودجه تعهداتی در حوزه انرژی بخصوص در مناطقی که ما مخازن مشترک با کشورهای همسایه داریم که تا کنون به آن عمل نشده است. وزارت نفت نباید نقش خزانه دوم کشور را بازی کند اگر منابع مالی در اختیاردارد به درآمد عمومی واریز کند تا دولت مشکلات نقدینگی خود را حل کند.

وی در پایان از حضور گسترده و وسیع مردم در مراسم بزرگداشت مرحوم حاج ابوالفضل حاجی حیدری تشکرکرد و اظهار داشت: پیام تسلیت مقام معظم رهبری تسلی بخش خانواده محترم ایشان و یاران حاجی حیدری در حزب موتلفه اسلامی بود و ما مراتب تشکر خود را به محضر شریف مقام معظم رهبری تقدیم می داریم.