به گزارش پارس به نقل از مهر، ساعتی قبل خبرگزاری دولت به نقل از شبکه خبری دنیا نیوز به نقل از خان وصی سخنگوی نیروهای سپاه مرزی پاکستان گزارش داد که در عملیات امروز نیروهای امنیتی در منطقه تربت ایالت بلوچستان درجنوب غربی این کشور؛ ۱۱ تبعه ربوده شده خارجی از چنگ تروریست ها نجات داده شدند.

دنیا نیوز پس از آن در خبر فوری گفت: مرزبان ربوده شده ایران نیز در میان اتباع خارجی آزاد شده در منطقه تربت قرار دارند.

این خبر درحالی است که یک منبع آگاه در وزرات کشور در گفتگو با خبرنگار، این خبر را تکذیب کرد و گفت: تیتر خبر ایرنا اشتباه است و در خبر گفته نشده است که ۵ مرزبانان ایران هم جزء اتباع نجات یافته هستند.

شاید گروگانهای ایرانی آزاد شده مربوط به گروگانهای مواد مخدر باشند و نه مرزبانان ایرانی

همچنین این منبع آگاه گفت: این خبر قطعیت ندارد و شاید گروگانهای ایرانی آزاد شده مربوط به گروگانهای مواد مخدر باشند و نه مرزبانان ایرانی.

در همین راستا، المیادین نیز گزارش داد نیروهای امنیتی پاکستان موفق به آزادی پنج مرزبان ایرانی در منطقه تربت ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور شدند که در چند هفته گذشته توسط نیروهای القاعده ربوده شده بودند.

بنابراین گزارش، نماینده مردم ایرانشهر، آزادی ۵ سرباز مرزبان ایرانی که بیش از یک ماه پیش توسط گروه جیش العدل به اسارت گرفته شده بود را تایید کرد.

نماینده ایرانشهر: آزادی سربازان قطعی است، جزئیاتش اعلام خواهد شد

محمد سعید اربابی گفت: آزادی سربازان ایرانی قطعی است اما نحوه و یا جزییاتش تا ساعاتی دیگر مشخص و اعلام خواهد شد.

بر همین اساس یک منبع آگاه در سفارت ایران در پاکستان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آزادی مرزبانان ایرانی گفت: در حال حاضر نمی توانیم این خبر را تأیید یا تکذیب کنیم.

وی افزود: در تماس با مراجع ذیربط در پاکستان هستیم و در صورتی که آنها خبر را تأیید کردند و یا خبر جدیدی به دست آمد اطلاع رسانی خواهیم کرد.

سید باقر حسینی نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی نیز درباره خبر آزادی مرزبانان ایرانی گفت: بنده برای پیگیری موضوع با مرزبانی تماس گرفتم، آنها گفتند، فعلاً این خبر را نمی توانیم تائید کنیم.

دادگستری سیستان و بلوچستان: تا اعلام رسمی دولت پاکستان نمی توان این موضوع را رد یا تائید کرد

همچنین رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان حجت الاسلام حمیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این موضوع از سوی رسانه ها منتشر شده و تا کنون این موضوع به صورت رسمی از سوی پاکستان به ما اعلام نشده است.

وی افزود: تا اعلام رسمی دولت پاکستان نمی توان این موضوع را رد یا تائید کرد.

بنابراین گزارش پنج دیده بان مرزبانی ایران ۱۷ بهمن ماه امسال در منطقه جکیگور استان سیستان و بلوچستان ربوده شدند. گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل با انتشار تصاویری مسوولیت ربودن این مرزبانان را برعهده گرفته بود.

پیش از این مقامات ایران و پاکستان کمیته مشترکی به منظور رسیدگی به امور مرزی و تلاشهای مشترک برای یافتن مرزیانان ربوده شده ایرانی در نشست سه روزه کمیسیون مشترک مرزی در شهر ˈکویتهˈ مرکز ایالت بلوچستان پاکستان تشکیل داده بودند.

اظهارات سفیر ایران در پاکستان درخصوص خبر منتشر شده

علیرضا حقیقیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در گفتگوبا خبرنگار گفت: بر اساس پیگیری های انجام شده تاکنون هیچ مرجع رسمی پاکستانی آزادی ۵ مرزبان جمهوری اسلامی ایران را تایید نکرده است.

وی افزود: موضوع همچنان در دست پیگیری سفارت قرار دارد و چنانچه خبر تایید شده ای به دست آید اطلاع رسانی خواهد شد.