به گزارش پارس به نقل از فارس، حسن روحانی در بدو ورود به فرودگاه بین المللی بندرعباس به منظور دومین سفر استانی دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ سوالی درباره دلیل انتخاب هرمزگان به عنوان مقصد دومین سفر استانی دولت چیست گفت: سفر به مناطق استانی کشور و دیدار دولت با مردم جزو وظایف دولت است و فرصت مغتنمی برای اعضای دولت محسوب می شود.

وی افزود: برای آنکه از نزدیک با اندیشه ها و مطالبات مردم آشنا شویم و برنامه های واقعی تری را تهیه و اجرا کنیم این سفر فرصت خوبی خواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه هرمزگان جزء استان های استراتژیک کشور است تصریح کرد: ۴ استان خوزستان، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان که در کنار خلیج فارس و دریای عمان هستند بسیار حائز اهمیت بوده و دروازه کشور به جهان محسوب می شوند.

روحانی با اشاره به ویژگی های استان هرمزگان تصریح کرد: از لحاظ مسئله حمل و نقل مناطق مجهزی در این استان وجود دارد که بیشترین حجم کالا هم از نظر صادرات و هم از نظر واردات از طریق این استان انجام می شود.

وی سفر به این استان را فرصت خوبی برای دیدار با مردم مقاوم استان هرمزگان دانست و خاطرنشان کرد: برای دولت افتخار است که چند روز مهمان مردم هرمزگان باشد.

روحانی در پایان تصریح کرد: سفر دولت به استان های دیگر نیز ادامه پیدا خواهد کرد.