به گزارش پارس به نقل از تسنیم، دادگاه مصر در دومین جلسه استماع اتهامات محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور وی را به تلاش برای بی ثبات کردن مصر از طریق دادن اطلاعات مخفیانه و سری امنیتی این کشور به یک نهاد امنیتی کشورمان متهم کرده است. مرسی در جولای سال گذشته توسط ارتش مصر از قدرت برکنار شد. مرسی هنوز خود را رئیس جمهور قانونی مصر می داند.

بر اساس این گزارش دستگاه قضایی مصر مرسی و ۳۵ نفر دیگر از جمله رهبران اخوان المسلمین را به تلاش برای بی ثبات کردن این کشور متهم کرده است. مرسی و همکاران وی متهم هستند که اطلاعات سری مربوط به امنیت و دفاع ملی مصر را در اختیار ایران قرار داده اند تا امنیت و ثبات کشور را به خطر اندازند. مرسی همچنین متهم شده است که اطلاعات سری امنیتی مصر را در اختیار حماس قرار داده تا به منظور گسترش هرج و مرج در مصر طی سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ میلادی در راستای سرنگونی دولت این کشور حملات تروریستی را انجام دهند.

در طول یک سال ریاست جمهوری مرسی روابط قاهره و حماس رشد و رونق خوبی داشت ولی پس از برکناری مرسی دولت مورد حمایت ارتش مصر حماس را به حمایت از مرسی و اخوان المسلمین و حملات تروریستی در داخل خاک مصر متهم کرده است. در صورت اثبات این اتهام مرسی و همکارانش به مرگ محکوم خواهند شد.