به گزارش پارس به نقل از فارس، ارتش اوکراین در پی تحولات امروز این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد که خود را در رقابت ها و جهت گیری های سیاسی دخیل نمی کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی تحولات امروز و خارج شدن کنترل پایتخت از دست دولت اوکراین، ارتش این کشور با صدور بیانیه ای اعلام بی طرفی کرد.

در بیانیه ارتش تأکید شده است که نیروهای نظامی خود را در جهت گیری ها و رقابت های سیاسی دخیل نمی کند. پیشتر پلیس اوکراین هم با صدور بیانیه ای مشابه اعلام کرد که « در کنار مردم» خواستار « تغییرات فوری» در اوضاع کشور است.

مخالفان « ویکتور یانوکوویچ» رئیس جمهور اوکراین امروز با وجود امضای توافقنامه صلح به تظاهرات های خود ادامه دادند. این تظاهرات ها به خروج یانوکوویچ از کی یف منجر شد. همزمان وزیر کشور برکنار شد و رئیس پارلمان هم از سمت خود کناره گیری کرد. دو عضو پارلمان نزدیک به « یولیو تیموشنکو» نخست وزیر سابق که اکنون در زندان به سر می برد، این دو سمت را در اختیار گرفته اند. پارلمان امروز قانون اساسی این کشور را هم به وضعیت سال ۲۰۰۴ بازگردانده و ضمنا با آزادی تیموشنکو بدون نیاز به رضایت رئیس جمهور، موافقت کرد.

یانوکوویچ که بعد از ترک پایتخت در حال حاضر در « خارکوف» دومین شهر بزرگ اوکراین به سر می برد، در نطق تلویزیونی خود اقدام مخالفان را کودتا خواند و گفت از سمت خود کناره گیری نمی کند. وی همچنین مخالفان را به حزب نازی آلمان تشبیه کرد.