به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه همایش ملی نفت و توسعه اقتصادی که در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص مذاکرات ایران و غرب و روند این مذاکرات گفت: حضرت آقا از ابتدا هم نظرشان بر این بود که مذاکرات را ادامه دهیم ولی تجربه ما در ارتباط با غرب این است که بی اعتمادی برای ملت و دولت ایران درست کرده اند و این مسئله، نشان می دهد که باید در مذاکرات با احتیاط برخورد کنیم.

وی افزود: طبیعی است که ما باید این بدبینی را داشته باشیم تا خلاف آن ثابت شود لذا امیدوارم یک روزی غرب سر عقل بیاید و این بی اعتمادی را به اعتماد و بدبینی را به خوش بینی تبدیل کند ولی ما هنوز چنین علائمی را در برخورد غرب نمی بینیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب و وظیفه مجلس در این زمینه گفت: در این سیاست ها آمده است که آنها باید به قانون تبدیل شوند.

رضایی با ارائه پیشنهادی به مجلس گفت: پیشنهاد من به مجلس این است که یک گروه مطالعاتی ایجاد کند و از مرکز پژوهش های مجلس نیز استفاده کرده و نحوه تبدیل این مواد به قوانین را مورد بررسی قرار دهد و قوانینی که لازم و مناسب است در ارتباط با این سیاست ها تدوین و به دولت و قوه قضائیه ابلاغ شود.

وی در پایان در پاسخ به سوال دیگری در خصوص قابلیت اجرایی این سیاست ها نیز گفت: این سیاست ها مطالعه شده و تجربیات دنیا در آن استفاده شده است، چند سالی است که در خصوص این سیاست ها بحث شده و رهبر انقلاب از نظر بسیاری از کارشناسان در این زمینه استفاده کرده اند.