به گزارش پارس به نقل از فارس، ۹۲ نفر از زندانیان یکی از زندان های لیبی به دلیل نبود نیروهای امنیتی کافی روز گذشته از زندان گریختند.

حسن بن سوفیا یکی از مقامات محلی گفت: دیروز جمعه برای محافظت و نظارت بر ۲۲۰ زندانی تبهکار و سیاسی در زندان شهر زلیتون در غرب لیبی تنها ۴ نیروی امنیتی در اختیار داشتیم.

وی افزود: زندانیان درخواست پزشک کردند و هنگامی که درب زندان باز شد آنها با حمله به نیروهای نگهبان گریختند.

به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، نوزده نفر از زندانیان که ۲ نفر از آنان در درگیری با نیروهای امنیتی زندان مجروح شده بودند دوباره به دست نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

مقامات دولتی محلی لیبی تلاش می کنند ضمن تماس با اعضای خانواده های زندانیان فراری از آنها بخواهند افراد فراری را متقاعد کنند که خود را به نیروهای پلیس تسلیم کنند.

پس از سرنگونی رژیم معمر قذافی در سال ۲۰۱۱، لیبی با نوعی هرج و مرج و خلا امنیتی روبه رو شده است.

در اوایل فوریه نیز، ۵۴ زندانی موفق شدند از زندانی در شهر طرابلس پایتخت این کشور فرار کنند.

وزیر دفاع مصر و نخست وزیر لیبی در گفت وگوی تلفنی بر تقویت همکاری های امنیتی تاکید کردند

سپهبد عبدالفتاح السیسی در گفت وگوی تلفنی با علی زیدان گفت: مصر در قبال کسانی که امنیت لیبی را هدف قرار می دهند هرگز کوتاه نخواهد کرد.

این گفت وگوی تلفنی بعد از آن که یک فرمانده نظامی سابق نیروی زمینی لیبی با صدور بیانیه ای از تعلیق فعالیت دستگاه های اجرایی و قانونگذاری در این کشور خبر داد صورت گرفت.

السیسی در این گفت وگو بر حمایت مصر از دولت و مردم لیبی تاکید کرد و گفت:   مصر با قدرت از لیبی برای عبور از مرحله کنونی حمایت می کند و هرگز در قبال هر کسی که بخواهد امنیت این کشور را هدف قرار دهد کوتاه نخواهد کرد.

از سوی دیگر زیدان نیز گفت: دولت و مردم لیبی نیز از این موضع دولت مصر قدردانی می کنند و حمایت مصر از لیبی چیزی است که مردم این کشور به آن اطمینان داشتند و مردم را شگفت زده نکرد.

نخست وزیر لیبی بار دیگر تاکید کرد اوضاع در این کشور عادی و باثبات است.

وی تاکید کرد برخی اقدامات و اظهارات افراد در لیبی تلاش بیهوده ای برای منصرف کردن مردم این کشور از تحقق اهدافشان از جمله تشکیل یک دولت آزاد و دموکراتیک و انتقال مسالمت آمیز قدرت است.