به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدباقر نوبخت پیش از ظهر امروز در جمع مردم ساری در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، اظهار داشت: رهبری داهیانه و یکپارچگی ملی، دو عنصر بزرگ در انقلاب ما بود که انقلاب دیگر کشورها، این دو مولفه را ندارد.

معاون راهبردی رئیس جمهور افزود: همه انقلاب های منطقه در یکی دو سال اخیر زمین گیر شدند اما در ۳۵ سال اخیر هر چه خواستند کردند اما انقلاب ما پابرجا ماند.

وی با بیان اینکه امروز جنایت تکفیری ها علیه مردم سوریه و ترورهای نافرجام آنها را مشاهده می کنیم، گفت: جوانی را که هنوز بلوغ سیاسی را درک نکرده کمربند انفجاری پوشانده و به میان مردم می فرستند.

نوبخت با اشاره به اینکه مردم چه گناهی دارند که مورد این ظلم ها قرار می گیرند، تصریح کرد: این چهره ها را به عنوان نماد اسلام خواهی در دنیا معرفی می کنند.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستند چهره نامهربان از اسلام و چهره ای خشن را به دنیا معرفی کنند، ادامه داد: طالبان و القاعده، خودساخته همان ها است تا در برابر اسلام اصیل، چهره ای معرفی کند که اسلام تکفیری را رواج دهد.

معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید چهره مهربان اسلام را به آنها بنمایانیم، یادآور شد: نباید اجازه دهیم در نشان دادن چهره ای خشن از اسلام، موفق شوند.

وی با بیان اینکه اگر پای میز مذاکره می نشینیم ابتدا باید تدبیر کنیم و تحریم ها را کاهش دهیم، اظهار داشت: می دانم در پوشش سبز ظاهری شمال، چه فقری وجود دارد و برای از بین بردن این فقر، به منابع نیاز داریم.

نوبخت با اشاره به اینکه هر حرکتی در چهارچوب قانون و سیاست های انقلابی با آگاهی و صیانت از آرمان های انقلاب انجام دهیم، کار سنجیده ای است، گفت: به خاطر همین است که رهبری اجازه دادند دولت با مذاکره، بخشی از تحریم ها را کنار بزند و فرزندان دولت اگر پشت میز مذاکره بنشینند برای دفاع از حقوق ملت است.

وی با بیان اینکه مذاکرات در چهارچوب منابع و منافع ملی است، خاطرنشان کرد: اگر با لبخند، پشت میز مذاکره بنشینیم، به دلیل آن است که چهره خشنی که آنها می خواهند از دیپلمات های ایرانی معرفی کنند را مانع شویم و چهره مهربان ایران را نشان دهیم اما این لبخند دلیلی نیست که عداوت های آنها را فراموش کنیم.

معاون راهبردی رئیس جمهور، یادآور شد: باید نسبت به تجدید نظر جهان، که می خواهند ایران را کشوری غیرمنطقی معرفی کنند، رو در روی آنها بایستیم و بگوییم ما منطق داریم.

وی با بیان اینکه انرژی هسته ای حق مسلم ملت ما است، گفت: این حق را باید با تدبیر، آگاهی، دانش و بصیرت به دست آوریم.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز به عنوان فرزند کوچک شما در هیئت وزیران، وظیفه خودم می دانم با منطق و شاخص، از حقوق شما دفاع کنم، افزود: واقف هستم بر این استان و منطقه چه گذشته است.

وی با بیان اینکه دولت متعلق به ملت است، ادامه داد: به محض اینکه احساس شد بارش برف سنگین برف در منطقه سایه افکنده و این استان از حالت عادی خارج شده است، هیئت وزیران بلافاصله تشکیل جلسه داد و رئیس جمهور، دو وزیر خود را به منطقه اعزام کرد و من هم به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهور در منطقه حضور پیدا کردم.

نوبخت با اشاره به اینکه هر چند که سیل و حوادث غیرمترقبه دیگری برای این استان پیش آمد که منابع مصوب هم داده نشده بود و اکنون ما در حال اجرا و ابلاغ آنها هستیم، گفت: نتیجه ۳۵ سال مقاومت این است که شما دولت تعیین می کنید و ما کرنش و تواضع به پیشگاه ملت بزرگ داریم و با این دولت و ملت می توانیم موفق باشیم.