به گزارش پارس به نقل از ایسنا، پخش زنده سخنرانی دکتر حسن روحانی در جمع سفرا، روسای نمایندگی های کشورهای خارجی مقیم تهران از شبکه خبر آغاز شد.

نشست ۱۳۰ نفر از سفرا و نمایندگان سیاسی خارجی مقیم تهران با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تبریک این روز در حال برگزاری است.

در این نشست که در مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدآباد در حال برگزاری است، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه، سید عباس عراقچی و مجید روانچی معاونان امور حقوقی و بین الملل و اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه و تعدادی دیگر از مسوولان این وزارتخانه حضور دارند.

در این مراسم همچنین حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری و رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری و محمد رضا صادق مشاور ویژه رییس جمهوری شرکت دارند.

قرار است در این مراسم علاوه بر حجت الاسلام حسن روحانی، محمدجواد ظریف و صلاح زواوی سفیر فلسطین در ایران (به عنوان شیخ السفرا) سخنرانی کنند.

این برای نخستین بار است که روحانی رییس دولت یازدهم در جمع سفرا و نمایندگان سیاسی خارجی مقیم تهران شرکت و با آنان دیدار می کند.