به گزارش پارس به نقل از مهر، در این جلسه اعضای دولت ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص مهمترین مباحث روز کشور به موضوع آلودگی هوا در کلان شهرها پرداختند.

در این جلسه وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نفت، صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت طی گزارشی، اقدامات و راهکارهای پیشنهادی خود به دولت را ارایه کردند. در این گزارش ها تاثیر آلودگی هوا بر میزان سلامت جامعه و بررسی تجربیات کشورهای موفق در دستیابی به هوای پاک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین هیات وزیران با تاکید بر ضرورت اقدامات متنوع در این باره به کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت ماموریت داد تا با دریافت کلیه پیشنهادهای ارایه شده از سوی دستگاههای مختلف و به صورت فوق العاده، تصمیمات لازم را بررسی و به هیات وزیران پیشنهاد نماید.

در این جلسه به پیشنهاد سرپرست معاونت توسعه، مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و تصویب هیات وزیران، میزان عیدی پایان سال همه کارمندان دولت اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت و اعضای هیات علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که به طور تمام وقت اشتغال به کار دارند، مبلغ ثابت پنج میلیون و سی هزار (۵.۰۳۰.۰۰۰) ریال تعیین شد.