به گزارش پارس به نقل از تسنیم، معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که ایران با همه گروه های فلسطینی از جمله حماس در ارتباط است و ما معتقدیم که حماس نیاز به بازنگری در مواضع خود نسبت به سوریه دارد.

به گزارش شبکه المیادین، حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که از عربستان سعودی دعوت به تقویت روابط با ایران کردیم اما واکنش ریاض نسبت به این دعوت کُند است اما با این وجود منتظر پاسخ مثبت برای برقراری روابط دوجانبه هستیم.

وی با اشاره به تحولات مصر گفت: همه پرسی در مصر گامی است به سمت دموکراسی است اما سرکوب کردن اخوان المسلمین ابعاد گسترده ای دارد.

عبداللهیان در ادامه افزود: ما از هیچ طرفی در مصر علیه طرف دیگر حمایت نمی کنیم و در امور داخلی این کشور نیز دخالت نمی کنیم.

معاون وزارت امور خارجه ایران گفت: ایران با همه گروه های فلسطینی در ارتباط است و معتقدیم که راه حل فلسطینی تنها مقاومت است.

عبداللهیان در ادامه گفتگوی خود با شبکه المیادین تاکید کرد که ما شاهد آن هستیم که تشکیل دو دولت مستقل و هرگونه راه حل سیاسی که حقوق مردم فلسطینی را تامین کند موفقیت آمیز نیست.

وی تصریح کرد: روابط ما با حماس خوب است و ما معتقدیم که حماس باید در مواضع خود نسبت به سوریه بازنگری کند.