به گزارش پارس به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ، سخنرانی شب گذشته حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با حاشیه های داغ و خواندنی همراه بود که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می شود؛

- طبق اطلاع رسانی قبلی قرار بود مراسم از ساعت ۱۹: ۳۰ شروع شود که طبق عادت دیرینه این گونه مراسم ها، با تاخیری ۲۰ دقیقه ای آغاز شد.

- آیت الله سعیدی، امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان اولین مسئول استانی از ساعت ۱۹: ۲۰ در جلسه حاضر بود.

- حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی و احمد امیر آبادی، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه حاضر بودند که البته امیرآبادی قبل از شروع سخنرانی مسجد اهل بیت (ع) را ترک کرد.

- به علت مصادف شدن شب جشن انقلاب با شب میلاد امام حسن عسکری (ع) ، برنامه مداحی برادر چاوشی از مداحان پیشکسوت قم پیش از سخنرانی برگزار شد.

- مصباحی مقدم در سخنان داغ خود، عدول بنی صدر از ولایت فقیه را باعث سرکوبی آن دانست و اینکه وی همواره می گفت من ۱۱ میلیون رای دارم!

- وی همچنین حضور برخی احزاب دولت ساز بعد از ۲ خرداد را مورد نقد قرار داد و گفت: هدف احزاب سازندگی، کارگزاران، مشارکت هدایت مردم به غیر از رهبری و ولایت فقیه است.

- رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، میر حسین موسوی را منافق نوظهور و جدید خواند که به دنبال تخریب جایگاه ولایت فقیه در بین مردم بوده است.

- مصباحی مقدم به خواب برادر شهید میثمی اشاره کرد که وی امام را در خواب دیده در حالی که ناراحت از قائم مقامی آقای منتظری بوده و آنرا مانند سنگی سخت برای اداره کشور دانسته اند.

- نماینده مردم تهران همچنین سخنان وندی شرمن را گستاخانه خواند و به سخنان وی در مورد سبد کالا و چگونگی به دست آمدن پول آن اشاره کرد و گفت: ارواح عمت این پول شماست؟ !

- مصباحی مقدم برخی حرکات ظریف را عبور از خط قرمز و قابل تذکر از جانب رهبری دانست.

- وی همچنین مثل قارچ روییدن بانک ها مورد توجه قرار داد و گفت: بانک ها هیچ جای دفاعی ها برای خود بابت عملکردشان باقی نگذاشته اند.

- رییس کمیسیون تلفیق بودجه در ادامه گفت: برخی از همین ها که مدام می گویند مذاکره با آمریکا اکنون به این نتیجه رسیده اند آنها یک دشمن واقعی هستند.

- مصباحی مقدم برخی اقدامات اقتصادی دولت یازدهم را عاقلانه دانست.

- مصباحی مقدم به ارجاع پرونده وزیر یک هزار میلیاردی به کمیسیون اصل ۹۰ برای پیگیری خبر داد.

- وی در پاسخ به سوال چگونگی به دست آمدن هزینه سبد کالا گفت: نمی دانم یکجا دولت می گوید خزانه خالی است بعد سبد کالا می دهد ولی خبرهای خوشی در راه است که دولت برای اهدای عیدی و حقوق در انتهای امسال و سال آینده هیچ مشکلی نخواهد داشت.

- مصباحی مقدم احمدی نژاد را فردی خود رای دانست که برخی رفتارهایش غیر عقلانی بود که این سخنان انتقادی وی با اعتراض برخی از اهالی حاضر در جلسه همراه شد.

-نماینده مردم تهران در پاسخ به سوال انتقاد های بیجا به احمدی نژاد باعث عقده ای شدن وی شد گفت: نخیر مشکل ایشان از جای دیگری بود!

- مصباحی مقدم در عین حال برخی انتقاد ها از احمدی نژاد را غیر عادلانه دانست و گفت: سفرهای استانی، جاده سازی و زیر ساخت سازی های وی قابل تقدیر است.

- وی همچنین خرابکاری های احمدی نژاد را بیش از خوبی ها آن ذکر کرد و گفت: او وزرای خوب را اخراج و فقط افرادی که بله قربان بودن را سر کار نگه داشت!

- مصباحی مقدم در انتها خود را فردی پاسخگو دانست و اظهار داشت: بنده همیشه و در همه حال انتقاد خود را می کنم زیرا سکوت را خیانت به مردم می دانم.