به گزارش پارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، صبح امروز در سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با امام خمینی (ره) ، فرماندهان، مسئولان و جمعی از پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مهمترین محورهای بیانات رهبر انقلاب به شرح ذیل است:

** تأثیر حادثه پر برکت ۱۹ بهمن ۵۷ ایجاد احساس استقلال در ارتش بود.

** برای نشان دادن کارآمدی در مقابله با تهدیدها و حفظ امنیت هوایی کشور باید احساس استغنای از دیگران و استقلال و تکیه به ظرفیت های خود داشته باشید.

** گاهی یک حادثه ابعادی پیدا می کند که حتی خود پدیدآورندگان آن حادثه هم انتظارش را ندارند. حادثه ۱۹ بهمن از این قبیل بود.

**شعار استقلال در کنار شعار آزادی از مهمترین شعارهای انقلاب بود. در استعمار جدید قدرت های مداخله گر به دنبال قرار دادن عوامل مستبد خود در رأس کشورها هستند.

** قدرت های مداخله گر میخواهند به مردم کشورها القا کنندکه استقلالشان با پیشرفت منافات دارد؛ کسانی هم در داخل کشورها از جمله در ایران حرف آنها را تکرار می کنند.

** سرنوشت یک انقلاب در مقابل حاکم مستبد، بدون مبارزه با قدرت سلطه گر خارجی حامی آن، یا شکست مسئولان انقلاب و نابودی انقلاب است یا خیانت آنها؛ سازش با مستکبر بجایی نمی رسد.

** استقلال به معنای بداخلاقی با همه دنیا نیست، استقلال یعنی مقابله با قدرت مداخله گری که می خواهد دستور بدهد و حیثیت و شرف یک ملت را برای منافع خود خرج کند.