به گزارش پارس به نقل از روزنامه کیهان، مصاحبه چهارشنبه شب گذشته رئیس جمهور با اصرار دولت بر انتخاب مجریان مورد علاقه خود باعث تأخیر بیش از یک ساعته در انجام این مصاحبه شد و سرانجام نیز همان مجریان منتخب تیم دولت (روحانی نژاد و پوریامین) این مصاحبه یکطرفه را برگزار کردند.

کارشناسان رسانه معتقدند این برنامه میان گزارش و مصاحبه سرگردان بود، همچنان که معلوم نیست اگر بنای دولت بر برگزاری برنامه، بدون پرسش جدی مصاحبه کنندگان بود، چه نیازی به مصاحبه به اصطلاح زنده بود و آقای رئیس جمهور و تیم رسانه ای و مشاوران وی می توانستند همین برنامه نمایشی فاقد چالش و سؤال جدی را ساعت ها یا روزها قبل از پخش، رأساً تهیه کنند و آن را صرفاً برای پخش در اختیار سیما قرار دهند؟

به گزارش « جهان» دفتر رئیس جمهور همچون برنامه های قبلی اصرار داشت که مجری های مدنظر خود را برای گفتگو با رئیس جمهور انتخاب کند که در این راستا ابتدا کاظم روحانی نژاد را به عنوان مجری به صدا و سیما معرفی کرده و دقایقی قبل از پخش برنامه سونیا پوریامین را نیز به عنوان مجری دوم معرفی کرد.

سایت عصر ایران که از دولت حمایت می کند، در واکنش به این ماجرا نوشت: یکی از ابهامات در فرم این گونه گفت وگوهاست… شاید راه حل این باشد که دکترحسن روحانی شخصاً و رو به دوربین و مستقیماً با مردم صحبت کند. چرا که اگر مجری سخن نگوید و تنها تأیید کند چه تفاوتی با دیگر اجزای دکور دارد؟ مشکل از اینجا ناشی می شود که معلوم نیست مصاحبه است یا گزارش؟ … ریشه مشکل در این است که معلوم نیست قالب این برنامه ها مصاحبه است یا گزارش و اگر گزارش است، مجری می خواهد چه کار؟

از سوی دیگر سایت شفاف نوشت: در کجای دنیا یک مجری که در عمر حرفه ای اش حتی یک برنامه سیاسی را اجرا نکرده برای مصاحبه ای کاملاً سیاسی با رئیس جمهور انتخاب می کنند؟ آیا مثلاً سی ان ان مجری یک برنامه فان را برای مصاحبه با رؤسای جمهور انتخاب می کند؟

اما سایت الف از زاویه دیگری به موضوع پرداخت و خاطرنشان کرد: در حالی که در دولت قبل منتقدان و از جمله مشاوران رسانه ای فعلی رئیس جمهور، انتقاد می کردند که چرا سؤالات گفتگوهای تلویزیونی رئیس جمهور چالشی نیست و خواستار اصلاح رویه رسانه ملی می شدند، در دولت جدید، همین مشاوران، روی دست اطرافیان رئیس جمهور قبلی بلند شده و نه تنها خواستار تعیین سؤالات، که خواستار تعیین مجری هم شده اند.

برخی رسانه ها و تحلیل گران نیز این پرسش را مطرح کرده اند که اگر این برنامه فرمایشی و تشریفاتی برگزار نمی شد با برگزاری آنچه تفاوتی داشت و عملاً کدام حرف مهم و جدید به مردم گفته شد یا اینکه اساساً منظور از این مصاحبه یک سویه چه بود و کدام نکته تازه و بدیع ضمن آن گفته شد.