به گزارش پارس به نقل از مهر، نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به نامه ۱۹نفر از نمایندگان مجلس به عزت الله ضرغامی برای پاسخگویی به اظهارات رئیس جمهور، که در گفتگوی زنده تلویریونی منتقدان توافق نامه ژنو را کم سواد خواند، گفت: نامه به رئیس رسانه ملی فرستاده شده است و ما پیگیر این نامه هستیم، در خصوص توافقنامه ژنو نظرات مختلفی وجود دارد و انتقاد اصلی منتقدان عدم اطلاع از مفاد توافقنامه است.

وی با بیان اینکه اظهارات غیر مسئولانه ای در خصوص توافقنامه ژنو می‎ شنویم، اظهار داشت: منتقدین حرف‎ های اصولی دارتد. موضع رئیس جمهور در خصوص منتقدان موضع خوبی نبود.

عضو کمیسیون امنیت ملی با تأکید بر اینکه دولت روحانی مدعی است که صدای منتقدین را می‎ شنود اما موضع گیری خوبی نسبت به منتقدان توافقنامه ژنو نداشته است، تصریح کرد: ما در خواست کرده‎ ایم از طریق رسانه انتقادات خود را بیان کنیم شاید روحانی از این طریق پاسخ دهد. در این دولت باید صدای منتقدان شنیده شود چرا که ما حرف‎ های زیادی داریم.

نماینده مردم ورامین و پیشوا با بیان اینکه منتقدین توافقنامه افراد دانشگاهی هستند، اظهار داشت: بسیاری از کسانی که در مجلس منتقد توافقنامه ژنو هستند اطلاعات کاملی در خصوص توافقنامه دارند. اطلاعاتی که ما داریم بیشتر از آن چیزی است که تیم دیپلماسی فکر می‎ کند؛ گرچه متن کامل توافقنامه به نمایندگان داده نشده اما ما می‎ دانیم که چه مباحثی مطرح شده است و ما به آن ها انتقاد داریم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه آقای روحانی از نخبگان دانشگاهی خواسته است در مورد توافقنامه ژنو اظهار نظر کند گفت: قشر دانشگاهی در مورد چه چیزی اظهار نظر کنند. مگر آنها اطلاعاتی دارند و یا از مفاد توافقنامه چیزی در اختیارشان است؟ شما که هیچ اطلاعاتی نمی دهید می خواهید دانشگاهیان از چه چیزی دفاع کنند؟

نقوی حسینی با تأکید بر اینکه در خصوص کلیات توافقنامه ژنو و مذاکرات مجلس حامی دولت است، گفت: در خصوص کلیات هیچکس بحثی ندارد و اجماع ملی و نظام وجود دارد. اما انتقاد از مفاد توافقنامه ژنو است.

به گزارش مهر، روز گذشته ۱۹ نماینده مجلس در نامه‎ ای به رئیس رسانه ملی، پاسخگویی به اظهارات رئیس جمهور در گفتگوی زنده تلویزیونی مبنی بر کم سواد خواندن منتقدان توافقنامه ژنو را خواستار شدند.