به گزارش پارس به نقل از تسنیم، یدالله جوانی کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در واکنش به اظهارات ضدایرانی وندی شرمن گفت: گویا مقامات آمریکایی دچار توهم شده اند و با برآوردهای اشتباه همانند گذشته زبان تهدید علیه ملت ایران را به کار می گیرند.

وی افزود: آمریکایی ها نشان دادند که نه اهل تعامل هستند و نه اهل گفت وگو. آنها ظاهرا این آمادگی، استعداد و قابلیت را ندارند که تاریخ ۳۵ ساله انقلاب اسلامی را مرور کنند و درس ها و عبرت های لازم را بگیرند تا با نگاهی واقع بینانه اشتباهات گذشته در قبال ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران را اصلاح کنند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اوباما رئیس جمهور آمریکا وقتی وارد عرصه رقابت های انتخاباتی شد، بر شعار تغییر تاکید داشت و خواهان تغییر رویکرد گذشته مقامات آمریکایی و اصلاح روابط با ایران بود، گفت: اوباما با اینکه می داند رفتار خصمانه ایالات متحده در قبال ایران چه خسارت هایی را برای این کشور به بار آورده است، اما امروز و در دوره دوم ریاست جمهوری اش در جهت اصلاح سیاست های غلط آمریکا حرکت نمی کند و این نشان دهنده آن است که مقامات آمریکایی مصمم هستند بر اشتباهات گذشته خود اصرار داشته باشند.

جوانی ادامه داد: واقعیت این است که ملت ایران همواره در طول ۳۵ سال گذشته اجازه نداده است خدشه ای بر استقلال، عزت و مصالح شان وارد شود و همواره در برابر زیاده خواهان ایستادگی کرده اند و به هیچ وجه بر سر حقوق اساسی خود با کسی یا کشوری معامله نمی کنند. متاسفانه رویکرد دولت یازدهم درمذاکرات موجب برداشت غلط آمریکایی ها شده است و آنها دچار اشتباه استراتژیک در این زمینه هستند و فکر می کنند بودن ایران بر سر میز مذاکرات به خاطر تحریم ها و فشارهای آنهاست.

وی با اشاره به راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن گفت: آمریکایی ها و هم پیمانان آنها صبر کنند تا بهترین پاسخ خود را در راهپیمایی ۲۲ بهمن بگیرند، ملت ایران روز سه شنبه پاسخ کوبنده ای به شرمن خواهند داد.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: مردم در روز ۲۲ بهمن از تهران گرفته تا روستاهای کوچک با وحدت کلمه پاسخ یاوه گویی های شرمن و دیگر دولتمردانی که باز زبان تهدید علیه ملت ایران صحبت می کنند را خواهند داد.