به گزارش پارس به نقل از ابنا، پس از گذشت بیش از یک ماه از تصرف انبارهای شورشیان سوریه به دست شبه نظامیان افراطی که به قطع ناگهانی کمک های غرب به مخالفان سوری منجر شد، مقام های آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن ارسال کمک های" غیر کشنده" به شورشیان را از سر گرفته است.


منا بع آمریکایی گفتند، ارسال تجهیزات ارتباطاتی و دیگر وسایل نظامی غیر کشنده تنها برای گروه های مخالف سوری میانه رو ارسال می شود!

این اقدام، مخالفان سوری را تقویت و حمایت می کند. مخالفان پس از آنکه شبه نظامیان افراطی پایگاه هایشان در نزدیکی مرز ترکیه را که تحت کنترل یکی از رهبران مورد حمایت آمریکا بود، تصرف کردند، شاهد کاهش کمک های بین المللی بودند.

البته می توان به این مساله به عنوان پاداش آمریکا به مخالفان سوری برای شرکت در مذاکرات صلح کنونی با دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در ژنو نیز نگاه کرد.

مقام های مذکور که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند: کمک های آمریکا به شورای نظامی مخالفان سوریه به رهبری ژنرال سلیم ادریس از ترکیه به سوریه ارسال شده است.

آن ها تاکید کردند که توقف ارسال این تجهیزات در ماه گذشته میلادی تنها یک اقدام پیشگیرانه بود تا دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا بتواند بار دیگر مسائل امنیتی را بازبینی کند.

مقام های آمریکایی افزودند، کمک های مستقیم و غیر کشنده آمریکا به گروه های اسلام گراهای مخالف با القاعده نیز احتمالا به زودی از سر گرفته می شود. آن ها هیچ اشاره ای به کمک های کشنده همچون مهمات نکردند.