به گزارش پارس به نقل از فارس، جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه اش نسبت به وقوع کودتا در تایلند هشدار داد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا، وی افزود: در بیشتر حوزه های رای گیری در تایلند شاهد برگزاری انتخابات مسالمت آمیز بودیم اما بی نظمی هایی نیز در این انتخابات رخ داده است. ما تاسف خود را از بروز خشونت و وقوع درگیری در انتخابات اعلام می کنیم و از همه طرفها می خواهیم از وقوع خشونت جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد که واشنگتن از هیچ گروهی در تایلند حمایت نمی کند و گفت وگو و مذاکره میان دولت و مخالفان برای حل اختلافات موجود را خواستاریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا نتیجه انتخابات را معتبر می داند یا نه نیز گفت: من فکر نمی کنم مساله خاصی درباره آن داشته باشیم اما نگرانیهایی در این زمینه وجود دارد به ویژه اینکه عده ای قادر نبودند رای بدهند و نیاز به روند جدیدی برای پیشبرد مسیر وجود دارد.

جن ساکی نسبت به احتمال مداخله ارتش در تحولات سیاسی تایلند نیز گفت: ما نمی خواهیم شاهد وقوع کودتا در تایلند باشیم. ما با همه عناصر ذی نفوذ در تایلند مستقیما صحبت کردیم و بر اهمیت حل و فصل اختلافات براساس قانون اساسی و ابزارهای دموکراتیک تاکید کردیم.

انتخابات تایلند روز یک شنبه برگزار شد اما معترضان با حضور در مقابل حوزه های رای گیری صدها حوزه را به تعطیلی کشاندند.

کمیسیون انتخابات اعلام کرد که عده زیادی موفق به رای دادن نشدند و به همین دلیل اعلام نتیجه انتخابات فعلا مقدور نیست.