به گزارش پارس به نقل از فارس، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از احتمال آغاز بررسی لایحه بودجه ۹۳ در صحن علنی از روز شنبه هفته آینده ۱۲ بهمن خبر داد.

عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه و سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز این هیئت پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه درباره مسائل داخلی مجلس و موضوع لایحه بودجه سال ۹۳ و نحوه برگزاری نشست های علنی پارلمان بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: با توجه به اینکه دولت تبصره ۲۱ الحاقی به لایحه بودجه ۹۳ موضوع قانون هدفمندی یارانه ها را بعد از لایحه بودجه تقدیم مجلس کرد، لذا کار کمیسیون تلفیق قدری طولانی می شود، اگر امشب کمیسیون تلفیق کار بررسی بودجه سال آینده را به اتمام برساند، فردا چاپ و تکثیر می شود و چهارشنبه در دستور کار صحن علنی قرار می گیرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در ادامه یادآور شد: اما اگر کار بررسی بودجه ۹۳ در کمیسیون تلفیق تا فرداشب به طول بی انجامد، چهارشنبه برای چاپ و تکثیر ارسال می شود و از شنبه هفته آینده ۱۲ بهمن در دستورکار پارلمان قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: در جریان رسیدگی به بودجه در صحن علنی، نطق میان دستور و دستور کار دیگری نخواهیم داشت و مجلس در دو شیفت صبح و عصر لایحه بودجه را مورد بررسی قرار می دهد.

مصری همچنین خاطرنشان کرد: به دلیل در دستور کار بودن بررسی لایحه بودجه ۹۳، رسیدگی به سؤالات نمایندگان از وزرا فعلاً به تعویق می افتد و در زمان بررسی بودجه در صحن علنی، هیچ دستور کار دیگری نخواهیم داشت.

نماینده کرمانشاه در مجلس بر همین اساس درباره مشکل کاهش شدید شعاع دید خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران در صحن علنی به دلیل تعبیه اتاقک های متصل به بالکن های پارلمان، گفت: آقایان سیدشریف حسینی و محمد آشوری از سوی هیئت رئیسه مأمور بررسی این مشکل شدند، گزارش آنان درباره این موضوع آماده شده است و آنها نیز این موضوع را تأیید می کنند که دید خبرنگاران و عکاسان کور شده است ولی در جلسه امروز هیئت رئیسه، نوبت ارائه گزارش آقایان حسینی و آشوری نرسید و انشاءالله در جلسات آتی هیئت رئیسه، این گزارش ارائه و درباره آن تصمیم گیری خواهد شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره تعیین نماینده معین برای حوزه انتخابیه نهاوند پس از استعفای سنایی از کسوت نمایندگی مجلس برای تصدی سفارت ایران در روسیه، تصریح کرد: قرار است یکی از اعضای هیئت رئیسه با دو نماینده متقاضی برای این تصدی نماینده معین نهاوند جلسه بگذارد و از بین آن ۲ نماینده، یک نماینده به صورت افتخاری انتخاب شود.