به گزارش پارس به نقل از فارس، " دیمیتری میدویدیف" نخست وزیر روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی « سی ان ان» آمریکا تاکید کرد که بشار اسد را نباید یک جنایتکار خطاب کرده و او را نادیده گرفت، او رئیس جمهوری واقعی سوریه است.

میدویدیف افزود: اوضاع در سوریه بسیار پیچیده است. چنین شرایطی باید با دقت مورد تحقیق و ارزیابی قرار بگیرد تا حقایق روشن شود.

خبرگزاری « ایتارتاس» : نخست وزیر روسیه تاکید کرد که نباید همه قربانیان مناقشه داخلی در سوریه را به رژیم حاکم بر این کشور نسبت داد. ما و شما می دانیم که متاسفانه کنترل اوضاع در برخی مناطق سوریه بدست گروه های مسلحی افتاده است که در حال مبارزه با دولت سوریه هستند و بسیاری از جنایات آنها اکنون دیگر کاملا ثابت شده است.

وی در عین حال یادآور شد: البته من نمی خواهم بشار اسد یک فرد ایده آل جلوه دهم و رئیس جمهور پوتین هم مسلماً به چشم یک شریک راهبردی به وی نگاه نمی کند. بشار اسد پیش از آغاز مناقشه در این کشور بیشتر با همتایان اروپایی ما دوست بود تا با روسیه.

میدویدیف همچنین نسبت به کنفرانس بین المللی ژنو۲ ابراز خوش بینی کرد و گفت: من احساس خوبی نسبت به این رخداد دارم و امیدوارم که این اقدام در حل و فصل بحران موثر واقع شود.

به عقیده وی، هدف از برگزاری این کنفرانس باید این باشد که به برقراری مذاکرات ملی و گفت وگوی دولت و مخالفان سوری برای یافتن راه حلی ملی برای مشکلات موجود در این کشور کمک کند.