به گزارش پارس به نقل از فارس، رامین شمسایی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور اظهار داشت: تحول در علوم انسانی جزء راهبردهای کلان و کانونی انقلاب مردمی اسلامی است و با تغییر رؤسای قوه مجریه و دولت ها و وزرای علوم نباید دستخوش تغییر یا تعطیلی بشود.

وی افزود: در دولت های نهم و دهم تلاش های خوبی برای تحول در علوم اجتماعی و انسانی شکل گرفت که البته خالی از اشکال نبود، لیکن نگرانیم که با توجه به برخی خط مشی های اعلامی و اعلانی وزارت علوم دولت یازدهم، ادامه مسیر تحقق علوم انسانی اسلامی علاوه بر تاخیر با موانع احتمالاً فراوانی مواجه شود.

این فعال دانشجویی با تاکید براینکه علوم انسانی موجود ما با جهان بینی اسلامی در تعارض است، گفت: به همین دلیل علوم انسانی ما از ترسیم چشم انداز تمدن نوین اسلامی ناتوان است و قدرت تحلیل مسائل امروز جامعه ما را ندارد.

شمسایی تصریح کرد: علوم اجتماعی و علوم انسانی بعد از انقلاب اسلامی نتوانسته اند همگام با علوم طبیعی رشد کنند و همچون مهندسی و پزشکی پیشرفت داشته باشند. همین که دشمن دانشمندان هسته ای ما را ترور می کند نشان از عصبانیت آنان از این دانشمندان و دستاوردهای آنان در حمایت از مستضعفین جهان است و از سویی دیگر این پرسش بوجود می آید که دانشمندان علوم انسانی چرا یک تهدید بالفعل یا حتی بالقوه برای دشمنِ جبهه انقلاب اسلامی محسوب نمی شوند؟ !

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور با انتقاد از برخورد های غیرکارشناسی با مسئله تحول علوم انسانی، گفت: البته همانطور که سنگ اندازی های شیفتگان مکاتب و نظریه های علوم انسانی غربی و با پارادایم های عمدتاً پوزیتیوستی به تحول و ارتقاء علوم انسانی در راستای اسلامی سازی ضربه زده است، برخوردهای غیر کارشناسی و دستور العملی نیز تحول در علوم انسانی را با مشکل مواجه ساخته است.

وی خاطرنشان کرد: لذا مطالبه دانشجویان انقلابی این است که دولت یازدهم و وزارت علوم این دولت هرچه سریع تر برنامه های خود را برای تحقق دانشگاه اسلامی و تحول و ارتقاء علوم انسانی و علوم اجتماعی اعلان کند. همچنین مسئولین وزارت علوم اعلام کنند چه برنامه ای برای اساتید سکولار که قائل و معتقد به دانشگاه اسلامی و علوم انسانی اسلامی نیستند، دارند؟

شمسایی خطاب به وزارت علوم گفت: آیا استاد یا رئیس دانشگاهی که خود اعتقادی به اسلامی سازی علوم انسانی ندارد می تواند گامی در جهت تحقق و تولید علوم انسانی اسلامی بردارد؟ حتماً اینچنین نیست. حضور برخی اساتید که اعتقادی به تحول و ارتقاء علوم انسانی ندارند، می تواند اجرای این راهبرد را با تاخیر و بلکه عدم تحقق مواجه سازد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور در پایان اظهار داشت: مطالبات جنبش دانشجویی از وزارت علوم تنها به مسائل سیاسی و فرهنگی محدود نیست، مهمترین مطالبه ما از وزارت علوم، حرکت به سمت تحقق دانشگاه اسلامی است که یکی از ارکان مهم دانشگاه اسلامی که هم اولویت دارد و هم اولویت علوم انسانی اسلامی و بومی است.