به گزارش پارس به نقل از ایسنا، علی جلیلیان در نطق میان دستور امروز خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر، گفت: مذاکره ای که امروز با ۱+۵ در جریان است موضوع جدیدی نیست و در حال حاضر با اجازه مقام معظم رهبری در حال مذاکره هستیم که تیم مذاکره کننده باید با حفظ شئونات و عزت و اقتدار ملت ایران بر اساس منفعت و مصلحت کشور گام بردارد.

وی ادامه داد: مذاکره کنندگان ایرانی باید بدانند که با دشمنان قسم خورده و کینه توز ملت ایران مذاکره می کنند و نباید گول لبخندها و ظاهر فریبنده آنان را بخورند و بدانند این دشمنان در همه حال حتی در حالت دوستی هم قصد ضربه زدن به ملت ایران را دارند چرا که از نظام و ملت ما سیلی خورده اند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب با اشاره به حضور نداشتن ایران در کنفرانس ژنو ۲، تصریح کرد: عدم حضور ایران در ژنو ۲ حتما به نفع ایران است زیرا با اختلافاتی که میان مذاکره کنندگان وجود دارد احتمالا نتایجی به دست نمی آید و اگر کشور ما شرکت می کرد این کشورها موفق نشدن خود را به ما نسبت می دادند.

جلیلیان خاطرنشان کرد: آنها باید بدانند بدون حضور ایران که کشور مقتدر منطقه است کار به جایی نخواهند برد.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همچنین با تاکید بر اینکه مجلس طبق قانون دو وظیفه تصویب قوانین و نظارت را بر عهده دارد، اظهار کرد: متاسفانه امروز در راستای نظارت مجلس صداهایی شنیده می شود که عده ای از این نظارت اظهار نگرانی می کنند که باید بگویم اعتراض آنها غیرموجه و غیرقانونی است.

وی افزود: کسانی که مدعی قانونگرایی و اجرای قوانین هستند چرا از نظارت مجلس بیم دارند؟ پاسخگویی به مجلس وظیفه و تکلیف وزرا است و اگر حق نظارت از مجلس گرفته شود مجلس بی خاصیت خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: نمایندگان مردم با اطلاع از مشکلات آنان باید مسائل و مشکلات را بیان کرده و پیگیر آنها باشند بنابراین هیچ کس نباید به سوال و استیضاح نمایندگان اعتراضی کند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس در پایان به مشکلات بیکاری و معیشت مردم در کشور اشاره کرد و گفت: دولت هیچ اقدامی برای بیکاری جوانان به عمل نمی آورد بنابراین بهتر است دولت به جای پرداختن به مسائل جناحی و حاشیه ای، به فکر حل مشکلات مردم باشد.