به گزارش پارس به نقل از فارس، معاون اول رئیس جمهور گفت: ایران و نیجریه در سازمان های مختلفی از جمله سازمان ملل، گروه دی هشت، سازمان همکاری های اسلامی و سازمان اوپک عضویت دارند و این موضوع زمینه های همکاری دو کشور را بیشتر می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور عصر امروز در دیدارِ وزیر مشاور در امور زیربنایی نیجریه بر لزوم گسترش همکاریها و توسعه مناسبات دو کشور در همه زمینه ها تاکید کرد.

وی در این دیدار با اشاره به دستاوردها و پیشرفت های علمی جمهوری اسلامی ایران در بخشهای نفت، گاز و صنعت، گفت: ایران علاقمند است تجربیات و دستاوردهای خود را به دیگر کشورهای دوست از جمله نیجریه انتقال دهد.

معاون اول رییس جمهور رویکرد دولت تدبیر و امید را توسعه مناسبات با همه کشورها براساس احترام متقابل و منافع مشترک عنوان کرد و افزود: دولت تدبیر و امید مایل است پروژه هایی را که پیشتر نیز میان ایران و نیجریه در بخش های مختلف از جمله نفت و کشاورزی وجود داشته با جدیت دنبال کند.

جهانگیری با تاکید بر وجود ظرفیت های فراوان برای همکاری های مشترک دو کشور، گفت: ایران و نیجریه در سازمان های مختلفی از جمله سازمان ملل، گروه دی هشت، سازمان همکاری های اسلامی و سازمان اوپک عضویت دارند و این موضوع زمینه های همکاری دو کشور را بیشتر می کند.

بشیر یوگودا وزیر مشاور در امور زیربنایی نیجریه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام و تقدیم پیام کتبی رییس جمهور کشورش به رئیس جمهور کشورمان، از نقش برجسته ایران در برقراری صلح و ثبات در منطقه و جهان تقدیر کرد.

وی خاطرنشان کرد: رییس جمهور نیجریه برای رئیس جمهور روحانی و دولت جدید ایران آرزوی موفقیت دارد و مایل است روابط دو کشور در تمامی زمینه ها از جلمه انرژی، تجارت و معدن افزایش یابد.

وزیر مشاور در امور زیربنایی نیجریه همچنین از نقش موثر و سازنده ایران در تثبیت قیمت نفت تقدیر کرد و با ابراز خرسندی از توافقات ژنو گفت: اعتقاد داریم ملت ایران از این توافقات سود خواهند برد همانطور که پیش تر با انتخاب حجت الاسلام و المسلمین روحانی به عنوان رئیس جمهور، آینده درخشانی را برای خود رقم زدند.