به گزارش پارس به نقل از مهر، قاسم عزیزی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جزئیات جلسه عصر امروز (دوشنبه ۳۰ دی) این کمیسیون گفت: در جلسه امروز سه تبصره از لایحه بودجه ۹۲ در بودجه ۹۳ نیز تنفیذ شد.

وی افزود: براساس تبصره ذیل تبصره ۲۷-۱-۱ بودجه ۹۲ تمامی پرداخت مطالبات و دیون جانبازان، ایثارگران، آزادگان، خانواده شهدا و مفاد قانون تفسیر ماده ۱۳ قانون حمایت از آزادگان مصوب ۸۹/۱۲/۴ مشمول تایید سازمان حسابرسی نمی شود و با پیشنهاد مراجع ذی حساب و رئیس دستگاه اجرایی و نیز تایید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور انجام می شود.

عزیزی با اشاره به اینکه این تبصره در لایحه بودجه ۹۳ وجود نداشت ادامه داد: این تبصره به عنوان یک تبصره به ذیل بند (ج) تبصره ۳ اضافه شد.

نماینده مردم شازند گفت: بند ۳-۹ قانون بودجه ۹۲ نیز با تغییرات اندکی برای بودجه ۹۳ نیز تنفیذ شد.

وی در تشریح این بند افزود: براساس این بند قانونی به منظور نظارت بر فروش اموال و دارایی های غیر جاری و همچنین اخذ تسهیلات توسط بنگاه های در حال واگذاری و واگذار شده به صورت کنترل اسامی بنگاه ها از سوی سازمان خصوصی سازی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می شود. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است ثبت هرگونه تغییرات در زمینه اساسنامه، سرمایه و همچنین ثبت هرگونه دخل و تصرف در اموال از جمله خرید و فروش و اجاره، پس از اخذ مجوز کتبی از سازمان خصوصی سازی انجام دهد.

عزیزی با اشاره به تنفیذ بند ۲۷-۱۰ قانون بودجه ۹۲ در لایحه بودجه ۹۳ گفت: براین اساس شرکت های مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی که واگذار شده یا در حال واگذاری می باشند و یا در شرایط واگذاری قرار گرفته یا می گیرند موظفند برای ایثارگران شاغل قبل و بعد از واگذاری از قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران تبعیت کنند.