به گزارش پارس به نقل از فارس، الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور به همراه معاونین خود با آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار معاون حقوقی رئیس جمهور به تشریح وظایف این معاونت و اقدامات جاری آن پرداخت؛ سپس به چالش های حقوقی کشور اشاره و طرح ها و برنامه های توسعه ای معاونت در راستای گسترش، ساماندهی و تعمیق نظام حقوقی را برشمرد و خواستار مساعدت مجمع تشخیص مصلحت در تدوین سیاست های قانونگذاری شد.

همچنین هاشمی رفسنجانی در این دیدار بر اهمیت نظام حقوق کشور در رشد و توسعه کشور تأکید کرد و در رابطه با بحث تنقیح قوانین اظهار داشت: با توجه به اهمیت تنقیح ما از مجلس اول پیگیر اجرای تنقیح قوانین بودیم که کار بسیار مهم و ضروری است. وی ادامه داد: کارهایی که در دولت صورت گرفته و در گزارش بود کارهای خوبی است، در صورت ضرورت برای اصلاح قانون تنقیح نیز می توانید لایحه بدهید.

هاشمی رفسنجانی همچنین اقدام دولت و آقای رئیس جمهور در طرح موضوع حقوق شهروندی را بجا و مناسب دانست و گفت: جهت اجرای حقوق شهروندی باید هر ۳ قوه وارد شوند و به یکدیگر کمک کنند.

در این دیدار هر یک از معاونین معاونت حقوقی نیز گزارش از وظایف، عملکرد و طرح های حوزه خود را به اطلاع رئیس مجمع تشخیص مصلحت رساندند.